1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Pay attention to your wallet…

"Pay attention to your wallet!"

Překlad:Dávej si pozor na svou peněženku!

December 13, 2015

12 komentářů


Ivo494484

slyšel jsem Hey, attention to your wallet!


kuba510246

když je v překladu "si", je opravdu nezbytně nutné i slůvko "svou"?


Voyta
Mod

Může tam být "dávej si pozor" i "dávej pozor", znamená to prakticky to samé, ale v anglické větě je slovo "your", které nějak přeložit musíte. Buď "svou peněženku", nebo "tvoji peněženku".


kuba510246

"dávej pozor na peněženku" může být i o cizí peněžence, a pak bych tam musel doplnit "dávej pozor na svoji peněženku". jasné. ale "dávej si pozor na peněženku" je jasně o své peněžence a tím považuji "your" za přeložené. nebo ne?


Voyta
Mod

Pořád nám to jako správný překlad nestačí. Pokud vám nic nebrání přeložit "your", jakožto přivlastňovací zájmeno, na "tvoji", opět přivlastňovací zájmeno, jakýkoliv překlad, který v sobě nebude mít "tvoji" (případně svoji, svou, vaši nebo tvou) neuznáváme. Viz Golden Rule.


Jardap1

Dej pozor... by nešlo?


Haluz1

Pay attention znamená "dávej si pozor"? To"pay mě mě tam zmátlo? To je nějaká další vazba? Děkuji


Voyta
Mod

Ano, znamená to "dávat pozor". Je vtipné, že zrovna tenhle výraz v tolika jazycích moc nedává smysl a navíc se říká úplně jinak. České "dávat pozor" nedává smysl, jak můžete třeba někomu dávat pozor? Stejně tak anglické "pay attention", platit pozornost, moc nedává smysl. Pak například francouzsky je to "faire attention", tedy "dělat pozornost", a obdobně vtipné to jistě je v mnoha dalších jazycích.


Haluz1

To jsou ty jazyky. A šlo by ve větě použít i slůvko "care"? Care to your wallet, neumím to napsat :D


kacenka9

Care by bylo mozne pouzit ve spojeni 'take care of', ktere znamena 'starej se o" a je obdobne nesmyslne, jako 'pay attention', protoze 'ber starost o '. Je to tak na hranici vyznamu. Take care of... ma vice vyznam toho starani se. Tedy pozor, aby se neuspinila, nezlomila, nepokladej ji do toho rozliteho piva. Hodne se toto spojeni pouziva pri starani se o lidi. He takes care of his mother - stara se o svou matku. A v podstate z toho plyne, ze ta matka tu peci z nejakeho duvodu potrebuje. Je nemocna, postarsi nebo tak neco.


LucinkaPalacinka

Také věnovat pozornost - pozornost muže byt i nějaká drobnost jako dárek, který mužete věnovat, ale také věnujte pozornost je výzva k tomu abyste dávali pozor :D


JanBumba

Věnujte pozornost svým peněženkám!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.