1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie lesen eine Zeitung."

"Sie lesen eine Zeitung."

Çeviri:Onlar bir gazete okur.

December 14, 2015

22 Yorum


sevda034

"Siz gazete okursunuz." yanlış değil mi ? Bu cümledeki "sie", "onlar" anlamındaki "sie"."Siz" demek için ""Ihr" kullanılması ve fiilin farklı çekimlenmesi gerekmiyor mu ?


Selcen_Ozturk

"Sie" hem onlar demek, hem de kibar anlamdaki "siz".


slm814045

Bu cümlede Sie başta olduğu için büyük harfle yazılmış. Siz veya onlar anlamına gelebilir çünkü ikisinin fiil çekimleri de aynı. Nasıl ayırt edebilirim.


OzcanEmrah

Tek cümlede anlaşılmaz. Önceden bir cümle gelmeli ki ancak öyle anlaşılabilr. Veya kouşma esnasında hangi manada kullandığını bilirsin zaten. Türkçede de durum aynı. Kibar veya çoğul olan Siz kelimesini nasıl ayırt ederiz? Bu şekilde düşün...


Sebnem992080

Cümle içinde Sie büyük harfle başladığında nezaket hitabı siz anlamına geliyor. Konuşurken de ancak cümlenin gelişinden anlayabilirsiniz


Nisanur63932

Sie "onlar" anlami vardir


Engimo

O anlamı da vardır


ElifMert10

Ayn banada öyle geldi


Burcu990670

"onlar bir gazete okuyorlar" yanlış kabul edilmemeli diye düşünüyorum.


Viyanadan

Bırakıyorum almancayı. Tschüss


Fatih948633

bırakma. Öncelikle Almancaya iyi anlaman için İngilizceyi iyi bir şekilde öğrenmen gerekir. Çünkü ingilizceyle mantıkları çok benziyor. Eğer biliyorsan internetten kapsamlı bir araştırma yap almanca ile ilgili


Mehtap504472

Sie o anlamında degıl imi ıhr sız neden kafa karıştırıyorsunuz itiraz edıyorum


Sebnem992080

Sie aynı zamanda nezaket hitabı siz anlamına da geliyor


Dante_XE

SİE YAZIYOR SİE NEREDEN BEN O VEYA SİZ OLDUĞUNU ANLAYACAĞIM


gkan876664

Yanlış tercume edilmiş


FyznrKrts

Biz nasil kibar anlamdaki sie olduğunu anlicaz?


Zmra642736

Sie " o (kız için)" ayrıca " onlar" anlamına geliyor biri bana bu durumu açıklasın!?


zuhal531640

Sie o anlamında kullanıldığında fiili "liest" olur. Sie onlar anlamında kulllanıdığında fiili "lesen" olur. Cümle hatalı


Merve574408

Liest olması gerekmiyor muydu ?


Dmt322596

Sie eğer o kız anlamına gelen özne ise fiilin liest olması gerekmez miydi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.