1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Tomaten esse ich."

"Die Tomaten esse ich."

Çeviri:Domatesleri ben yiyorum.

December 15, 2015

34 Yorum


MorniaMoon

Domatesler beni yiyor yazdım kabul etmesini bekliyordum :D


ridvan.B

tüm lingot puanlarım bu cevaba feda olsun


sonofneptune

Cümle böylede kurulabilir mi? Belirli kuralı var mı?


k.gokce

Evet devrik cümleler de kurulabiliyor bu örnekte olduğu gibi. Zaman belirten öğeyle de cümle başlayabilir. Örneğin, "Heute bin ich glücklich." cümlesi, "Ben bugün mutluyum." demek.


Halil165945

Sen soru sordun ben bugun mutlumuyum yazdin Dogrusu once zamir sonra fiil sonra zaman.


shamelessgirl

heute ich bin olmaz mı?


SteffiBookworm-

Hayır, fiil ikinci konumda olmalı.


shamelessgirl

''Ich esse Die Tomaten.'' da olur mu? die tomaten ın başa gelmesi sadece cümlenin vurgusunu mu değiştiriyor?


mizinamo

Evet, doğru.

(O zaman die küçük bir harfla yazılıyor: Ich esse die Tomaten.)


Efsun790189

Bu şekilde yazarsanız " ben domatesleri yiyorum" demiş olursunuz. Yani ne yediğinizi vurgularsınız. Ama orda bir miktar domates var ve onları kimin yediğini vurgulamak istemiş.


RasimKurtu1

Evet bende aynı düşünüyordum ich sonda ne işi var bence ich esse Die Tomaten olmalıydı.


shamelessgirl

Kuralı ne peki, neye göre ikinci konumda oluyor?


unutmaz

Devrik cümlelerde kuraldır. Fiil 2. Zamir 3. Sırada olur


Murat615843

Yediğim şey domates gibi bir anlam çıkar mı buradan? Biri sanki " was isst du?" Demiş de o da "Die tomaten esse ich." Demiş gibi


Harkil

Ich esse die tomaten de olmaz mi peki?


mizinamo

Her ikisi de olur.


Yunus826521

Benim.anlamadigim ben ich esse domaten olsa olmazmi? Niye tamamen tersi.yazilmis? Anlayamiyorum


mizinamo
  • Ich esse Tomaten. = Ben domates yiyorum.
  • Ich esse die Tomaten. = Ben domatesleri yiyorum.
  • Die Tomaten esse ich. = Domatesleri ben yiyorum. (Başka bir kişi domatesleri yemiyor; ben yiyorum.)

[aktif olmayan kullanıcı]

    Günümüzde hiç aktif kullanıcı yok mu?Bütün yorumlar geçen seneden kendimi yalnız hissediyorum :)


SibanM

    Ben Eylul 2018 de buradayım.


Nisan72172

    Ich esse die Tomaten Daha doğru değil mi,


sonofneptune

    Bu tür kullanımlar da mevcut.


masterchefzulal

    özne ve to be(bin,sind,ist,seid) yan yana olduğu sürece cümleyi istediğin gibi değişebilirsin


Halil165945

    Evet ich esse die Tomaten ist ganz richtig.


Halil165945

    Ich esse die tomaten


ala481016

    Kim hangi diziye bakıyor bitane


sametgndz351

    "Domatesleri yiyen benim" olmaz mı?


mizinamo

    = Der, der die Tomaten isst, bin ich / Ich bin der[jenige], der die Tomaten isst.

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.