Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Die Tomaten esse ich."

Çeviri:Domatesleri ben yiyorum.

2 yıl önce

32 Yorum


MorniaMoon

Domatesler beni yiyor yazdım kabul etmesini bekliyordum :D

1 yıl önce

ridvan.B

tüm lingot puanlarım bu cevaba feda olsun

1 yıl önce

Aleynatilki3

Salakmoson lan

9 ay önce

Aleynatilki3

Ayyy canim benim alemsin haa

9 ay önce

TreeBoi

+1 aynen :D

1 yıl önce

SelimKerim2

Das war gut

1 yıl önce

Frtvrl

bir an Die Tomaten essen mich sandım :)

1 yıl önce

sonofneptune
sonofneptune

Cümle böylede kurulabilir mi? Belirli kuralı var mı?

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

Evet devrik cümleler de kurulabiliyor bu örnekte olduğu gibi. Zaman belirten öğeyle de cümle başlayabilir. Örneğin, "Heute bin ich glücklich." cümlesi, "Ben bugün mutluyum." demek.

2 yıl önce

sonofneptune
sonofneptune

Çok teşekkürler

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

Rica ederim.

2 yıl önce

Halil165945

Sen soru sordun ben bugun mutlumuyum yazdin Dogrusu once zamir sonra fiil sonra zaman.

4 ay önce

shamelessgirl

heute ich bin olmaz mı?

1 yıl önce

SteffiBookworm-

Hayır, fiil ikinci konumda olmalı.

1 yıl önce

shamelessgirl

''Ich esse Die Tomaten.'' da olur mu? die tomaten ın başa gelmesi sadece cümlenin vurgusunu mu değiştiriyor?

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, doğru.

(O zaman die küçük bir harfla yazılıyor: Ich esse die Tomaten.)

1 yıl önce

shamelessgirl

Kuralı ne peki, neye göre ikinci konumda oluyor?

1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

Devrik cümlelerde kuraldır. Fiil 2. Zamir 3. Sırada olur

2 ay önce

Aleynatilki3

Kurali yok dogru olsun ueter

9 ay önce

Tempeck81

"Domatesleri yiyorum ben" yazdım. Kabul etmedi.

2 yıl önce

SevimKanar

Ben domatesleri yiyormuyum diye anladim

1 yıl önce

Aleynatilki3

Beni domatesler yaziyor yazdim kabul etmedi saskinlik.... kahkahaa.....

9 ay önce

elise35.5

nasıl yani, cümle yapısı ters?

1 yıl önce

Haldundac

Devrik cumle boyle kuruluyor demek ki. Acaba biz de "yiyorum ben domatesleri" desek kabul eder miydi

1 yıl önce

defy18

bence domateslere dişil demeleri çok tuhaf ayrıca domatesleri yiyorum benide kabul etmedi

1 yıl önce

sametgndz351

"Domatesleri yiyen benim" olmaz mı?

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

= Der, der die Tomaten isst, bin ich / Ich bin der[jenige], der die Tomaten isst.

1 yıl önce

-denizTARIK-

Günümüzde hiç aktif kullanıcı yok mu?Bütün yorumlar geçen seneden kendimi yalnız hissediyorum :)

10 ay önce

Frtvrl

Postaya bildirimler geliyor, yalnız değilsin :)

10 ay önce

OsmanYiit8

Önceki soruda Tomaten= domatesler yazdım kabul etmedi şimdi Domates yazdım yine kabul etmedi

9 ay önce

ERDEMMURATHAN

hatalı cümle

1 yıl önce