"Čteme jim noviny."

Překlad:We read them a newspaper.

December 15, 2015

11 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


SlvkaMarko

Proč nemůže být množné newspapers?


Zuzana178

Řekla bych, že pro nás jsou novuny pomnožné a nerozlišujeme jestli jedny nebo dvoje a poznáme to z kontextu, ale tady se myslí jen jedny


kacenka9

Pouzit muzeme jak NEWSPAPER, tak NEWSPAPERS. Ale ta veta pak bude mit jinak cleny. U jednech novin tam bud A u vicero novin tam clen nebude. Clen urcity v tomto pripade nedava smysl.


BekiBety

Kedy sa pred "novinami" vo vete dáva člen a kedy nie? Vďaka za odpoveď.


Jirka594359

Proč je chyba (the newspaper)


Jakub_Seky

We read them a newspapers. Toto by podla mna malo byt uznane, kedze z kontextu nieje jasne ci ide o mnozne a jednotne cislo. Nase pomnozne na identifikaciu v tomto pripade jednoznacne nepostacuje. Ale je to samozrejme len moj nazor a niesom lingvista...


NEXUS15904

NewspaperS (množné číslo) nemůže mít neurčitý člen... Pouze můj odhad, jsem začátečník :)


Simca-82102

Mám prosbu, nemůžu si urovnat... Kdy použiji "we read them newspapers" a jestli je správně i "we read a newspaper them"? Myšleno nyní ta skladba slov ve větě. Jako co komu. Snad je to srozumitelné na co se ptám? Děkuji.


Jirka594359

Dobrý den, angličtina má tzv SWOMPT tedy pevně danou skladbu věty. můžete říct: We read a newspaper TO them a nebo we read them a newspaper. Pozor však ( a newspaper , The newspaper-jedny noviny a nebo The newspapers , Newspapers tedy s nulovým členem několikatery noviny např celý balík nějakých vytištěných novin.


Lenka661784

Ráda bych se zeptala v kontextu k jiné diskuzi. Zde them znamená jim, jinde se řeší, proč nelze říct jim ve větě He reads them. Pochopila jsem dobře, že když ve skladbě věty ještě něco následuje, je to jim, ale stojí-li na konci věty, znamená je?


Radim_CZ_UnO

Záleží nejspíš na co se odkazujeme. Napr. v této větě ukazujeme na osoby 3os.m.čísla proto jim. Kdežto u příkladu "He reads them." např. jdete si do knihovny něco půjčit, číst knihu, noviny, časopis a někdo vám odpoví, že někdo už je má "... reads them." Asi takto bych to chápal.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.