Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ich bin eine Frau."

Çeviri:Ben bir kadınım.

2 yıl önce

30 Yorum


rasitsariyar

ein - eine arasında cinsiyet farkı mı var?

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

"ein" maskulin (der) ve nötr (das) olan kelimelerde kullanılırken, "eine" feminin (die) olanlarda kullanılır.

2 yıl önce

Mikail74110

E gelirse bayan

1 yıl önce

NeslihanAk918846

Almanya'da yaşamış olan bir Almanca öğretmenim artikeller konusunun çok derin olduğunu kendisinin bile hala bazı kelimelerde acaba das mıydı die miydi vs. Karıştırdığını söylemişti. Ancak bunları ayırt etmenin kolay bir yolu genelde erkeklerde "der" kadınlarda ise "die" kullanılıyor olması. Çocuklarda ise yine genel olarak "das" artikeli yoğunlukta. Umarım yardımcı olur.

1 yıl önce

NUR-ELA

ein = erkeklerde kullanılır eine = kadınlarda kullanılır

1 yıl önce

Glcepikapi

Ben eine yi daha oğrenmedim diye cevap o değildir diye düşündum o çiktı ama daha onu oğrenmedim

1 yıl önce

hardnrocker

Ben bir kadınım derken "Ich bin die Frau" denirse ne anlam olur? Bu eril, nötr, dişil durumları çok karışık.

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

"Ich bin die Frau" cümlesi "Ben bir kadınım." değildir. Kadın orada belirlidir. Tam çevirisi olmasa da "Ben o kadınım." demektir.

Almanca'da artikeller çok önemli. İlk başlarda öğrenmek zor olabiliyor. Ama kelime bilginiz arttıkça ve de Almanca seviyeniz yükseldikçe, doğru artikelleri daha rahat bulacaksınız.

2 yıl önce

Glnar938879

İngilizcedeki gibi yani "i am the woman"

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, "Ich bin die Frau" = "I am the woman"; "Ich bin eine Frau" = "I am a woman".

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"Ich bin die Frau" için, "Kadın benim" ya da "O kadın benim" de mümkün mü?

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

"Kadın benim" cümlesi değil de "O kadın benim" mümkün. Diğeri kullanılmıyor çünkü. Ama yine de "Ich bin die Frau" cümlesinin, bir Relativsatz'ta (ilgi cümlesi) kullanılması daha iyi olur.

2 yıl önce

38_ALI_38

"Ich bin die Frau" - o kadın sen miydin - evet ben o kadınım anlamında mı

1 yıl önce

buke6e

ich bein ein frau. neden olmuyor dişil oldugu için mi eine

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet.

2 yıl önce

YiitCanHac

Dişilerde eine erkeklerde ein kullanılıyor buket hanım

1 yıl önce

BlueSky468076

"Eine"yi tam olarak kavrayamadım. "Ein" ile "Eine" cinsiyete göre mi kullanılıyor?

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

Evet. Eğer kelimenin artikeli "der" veya "das" ise "ein" , "die" iste "eine" kullanılır (Nominativ yani ismin yalın halinde böyledir.)

2 yıl önce

KadriyeBey2

Niye eine oluyor?

1 yıl önce

NeslihanAk918846

Artikelleri eğer "die" ise sonuna "-e" takısı gelerek "eine" oluyor.

1 yıl önce

SemihURER0

kız yada bayan farkedermi ya çok saçma

1 yıl önce

Floraslam

Ya bu die das derler ne zmn kullaniliyor

1 yıl önce

YiitCanHac

Her kelime için aynı artikeli kullansalar hiç rk gelmese sıfata keşke ne gerek var ki

1 yıl önce

Mazlummmzl

Cok guzel ya bu ortami cok seviyorum hic bos insanlar yok :)

1 yıl önce

AhmetAydn506390

bayan ve kadın türkçede aynı anlama geliyor

11 ay önce

NurSena664351

Ein eine ne fark varki

11 ay önce

204292

cinsiyet

11 ay önce

Omer_Erdem

cinsiyetten dolayı ein erkeklerde eine kadınlarda kullanılır

9 ay önce

emre426582

ya kadınla erkek bi nebze anlaşılır da burunla kulak arasında bile fark var birinde das geliyo birinde der yani kulağım ya da burnum diceksin ya birinde mein birinde meine oluyo ... yani kusura bakmayında böyle dil olur mu ulan kulakla burun arasında ne fark var ikiside uzuv değil mi ben neye göre anlıcam der die das ı

9 ay önce

MehmetSeyi4

Bu Ne Ya...Bayan Yazıyorum Olmuyor

9 ay önce