1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich bin eine Frau."

"Ich bin eine Frau."

Çeviri:Ben bir kadınım.

December 16, 2015

40 Yorum


NeslihanAk918846

Almanya'da yaşamış olan bir Almanca öğretmenim artikeller konusunun çok derin olduğunu kendisinin bile hala bazı kelimelerde acaba das mıydı die miydi vs. Karıştırdığını söylemişti. Ancak bunları ayırt etmenin kolay bir yolu genelde erkeklerde "der" kadınlarda ise "die" kullanılıyor olması. Çocuklarda ise yine genel olarak "das" artikeli yoğunlukta. Umarım yardımcı olur.


ulus949083

süpersin teşekkürler


ZeynepEcri5

Çok saol işime yaradı


Meliss594

Benim Almanca öğretmenimin adıda Neslihan


rasitsariyar

ein - eine arasında cinsiyet farkı mı var?


k.gokce

"ein" maskulin (der) ve nötr (das) olan kelimelerde kullanılırken, "eine" feminin (die) olanlarda kullanılır.


NUR-ELA

ein = erkeklerde kullanılır eine = kadınlarda kullanılır


Glcepikapi

Ben eine yi daha oğrenmedim diye cevap o değildir diye düşündum o çiktı ama daha onu oğrenmedim


buke6e

ich bein ein frau. neden olmuyor dişil oldugu için mi eine


YiitCanHac

Dişilerde eine erkeklerde ein kullanılıyor buket hanım


hardnrocker

Ben bir kadınım derken "Ich bin die Frau" denirse ne anlam olur? Bu eril, nötr, dişil durumları çok karışık.


k.gokce

"Ich bin die Frau" cümlesi "Ben bir kadınım." değildir. Kadın orada belirlidir. Tam çevirisi olmasa da "Ben o kadınım." demektir.

Almanca'da artikeller çok önemli. İlk başlarda öğrenmek zor olabiliyor. Ama kelime bilginiz arttıkça ve de Almanca seviyeniz yükseldikçe, doğru artikelleri daha rahat bulacaksınız.


Glnar938879

İngilizcedeki gibi yani "i am the woman"


mizinamo

Evet, "Ich bin die Frau" = "I am the woman"; "Ich bin eine Frau" = "I am a woman".


mizinamo

"Ich bin die Frau" için, "Kadın benim" ya da "O kadın benim" de mümkün mü?


k.gokce

"Kadın benim" cümlesi değil de "O kadın benim" mümkün. Diğeri kullanılmıyor çünkü. Ama yine de "Ich bin die Frau" cümlesinin, bir Relativsatz'ta (ilgi cümlesi) kullanılması daha iyi olur.


38_ALI_38

"Ich bin die Frau" - o kadın sen miydin - evet ben o kadınım anlamında mı


BlueSky468076

"Eine"yi tam olarak kavrayamadım. "Ein" ile "Eine" cinsiyete göre mi kullanılıyor?


k.gokce

Evet. Eğer kelimenin artikeli "der" veya "das" ise "ein" , "die" iste "eine" kullanılır (Nominativ yani ismin yalın halinde böyledir.)


NeslihanAk918846

Artikelleri eğer "die" ise sonuna "-e" takısı gelerek "eine" oluyor.


SemihURER0

kız yada bayan farkedermi ya çok saçma


Floraslam

Ya bu die das derler ne zmn kullaniliyor


YiitCanHac

Her kelime için aynı artikeli kullansalar hiç rk gelmese sıfata keşke ne gerek var ki


Mazlummmzl

Cok guzel ya bu ortami cok seviyorum hic bos insanlar yok :)


AhmetAydn506390

bayan ve kadın türkçede aynı anlama geliyor


ulanyeteraq

Ein eine ne fark varki


Omer_Erdem

cinsiyetten dolayı ein erkeklerde eine kadınlarda kullanılır


emresto1

ya kadınla erkek bi nebze anlaşılır da burunla kulak arasında bile fark var birinde das geliyo birinde der yani kulağım ya da burnum diceksin ya birinde mein birinde meine oluyo ... yani kusura bakmayında böyle dil olur mu ulan kulakla burun arasında ne fark var ikiside uzuv değil mi ben neye göre anlıcam der die das ı


MehmetSeyi4

Bu Ne Ya...Bayan Yazıyorum Olmuyor


soner46769

Burda ist ne anlamda kullaniyoruz artikeli aciklarmisiniz


ilke71

Kaldırın şunu ya


Zeynep17534

Doğru yaptım yanlış kabul etti nasıl oluyo


_aseldeniz_

ein bir diye biliyorum bunun kadını erkeği mi var ???


8810hj

Evt var eine kadinlarda ein erkeklerde


Meliss594

Cumleyi pek anlamadım

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.