"Ich bin eine Frau."

Çeviri:Ben bir kadınım.

December 16, 2015

31 Yorum


NeslihanAk918846

Almanya'da yaşamış olan bir Almanca öğretmenim artikeller konusunun çok derin olduğunu kendisinin bile hala bazı kelimelerde acaba das mıydı die miydi vs. Karıştırdığını söylemişti. Ancak bunları ayırt etmenin kolay bir yolu genelde erkeklerde "der" kadınlarda ise "die" kullanılıyor olması. Çocuklarda ise yine genel olarak "das" artikeli yoğunlukta. Umarım yardımcı olur.

April 8, 2017

BgmORK

Sağol

June 18, 2019

rasitsariyar

ein - eine arasında cinsiyet farkı mı var?

February 10, 2016

k.gokce

"ein" maskulin (der) ve nötr (das) olan kelimelerde kullanılırken, "eine" feminin (die) olanlarda kullanılır.

February 10, 2016

Mikail74110

E gelirse bayan

July 15, 2017

NUR-ELA

ein = erkeklerde kullanılır eine = kadınlarda kullanılır

December 12, 2016

Glcepikapi

Ben eine yi daha oğrenmedim diye cevap o değildir diye düşündum o çiktı ama daha onu oğrenmedim

March 4, 2017

hardnrocker

Ben bir kadınım derken "Ich bin die Frau" denirse ne anlam olur? Bu eril, nötr, dişil durumları çok karışık.

December 16, 2015

k.gokce

"Ich bin die Frau" cümlesi "Ben bir kadınım." değildir. Kadın orada belirlidir. Tam çevirisi olmasa da "Ben o kadınım." demektir.

Almanca'da artikeller çok önemli. İlk başlarda öğrenmek zor olabiliyor. Ama kelime bilginiz arttıkça ve de Almanca seviyeniz yükseldikçe, doğru artikelleri daha rahat bulacaksınız.

December 17, 2015

Glnar938879

İngilizcedeki gibi yani "i am the woman"

April 27, 2017

mizinamo

"Ich bin die Frau" için, "Kadın benim" ya da "O kadın benim" de mümkün mü?

December 19, 2015

k.gokce

"Kadın benim" cümlesi değil de "O kadın benim" mümkün. Diğeri kullanılmıyor çünkü. Ama yine de "Ich bin die Frau" cümlesinin, bir Relativsatz'ta (ilgi cümlesi) kullanılması daha iyi olur.

December 19, 2015

38_ALI_38

"Ich bin die Frau" - o kadın sen miydin - evet ben o kadınım anlamında mı

January 25, 2017

buke6e

ich bein ein frau. neden olmuyor dişil oldugu için mi eine

April 28, 2016

mizinamo

Evet.

April 28, 2016

YiitCanHac

Dişilerde eine erkeklerde ein kullanılıyor buket hanım

July 12, 2017

BlueSky468076

"Eine"yi tam olarak kavrayamadım. "Ein" ile "Eine" cinsiyete göre mi kullanılıyor?

June 29, 2016

k.gokce

Evet. Eğer kelimenin artikeli "der" veya "das" ise "ein" , "die" iste "eine" kullanılır (Nominativ yani ismin yalın halinde böyledir.)

June 29, 2016

KadriyeBey2

Niye eine oluyor?

August 30, 2016

NeslihanAk918846

Artikelleri eğer "die" ise sonuna "-e" takısı gelerek "eine" oluyor.

April 8, 2017

SemihURER0

kız yada bayan farkedermi ya çok saçma

September 18, 2016

Floraslam

Ya bu die das derler ne zmn kullaniliyor

November 27, 2016

YiitCanHac

Her kelime için aynı artikeli kullansalar hiç rk gelmese sıfata keşke ne gerek var ki

July 12, 2017

Mazlummmzl

Cok guzel ya bu ortami cok seviyorum hic bos insanlar yok :)

July 28, 2017

AhmetAydn506390

bayan ve kadın türkçede aynı anlama geliyor

August 28, 2017

NurSena664351

Ein eine ne fark varki

September 8, 2017

204292

cinsiyet

September 13, 2017

Omer_Erdem

cinsiyetten dolayı ein erkeklerde eine kadınlarda kullanılır

October 25, 2017

emre426582

ya kadınla erkek bi nebze anlaşılır da burunla kulak arasında bile fark var birinde das geliyo birinde der yani kulağım ya da burnum diceksin ya birinde mein birinde meine oluyo ... yani kusura bakmayında böyle dil olur mu ulan kulakla burun arasında ne fark var ikiside uzuv değil mi ben neye göre anlıcam der die das ı

November 7, 2017

MehmetSeyi4

Bu Ne Ya...Bayan Yazıyorum Olmuyor

November 14, 2017

soner46769

Burda ist ne anlamda kullaniyoruz artikeli aciklarmisiniz

November 17, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.