Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ja, wahrscheinlich nicht."

Çeviri:Evet, muhtemelen değil.

2 yıl önce

3 Yorum


deti1959
deti1959

Hem "Ja", hem de "nicht" bir arada ilginç. Avrupa dillerinde genellikle şöyle değil midir? : Cevap olumsuz olacaksa cümle nein, no ile başlar. Bu cevap sorunun olumsuz olup olmamasına bağlı değildir.

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

Hayır bir önceki cümlenin soru olması gerekmiyor. Daha önceki cümleyi destekleyici cümle olarak kurulabilir. Örneğin, "Sie wird nicht kommen." (O gelmeyecek) cümlesi bir başkası doğrularken kullanılabilir.

2 yıl önce

deti1959
deti1959

Evet mümkün. Yine de gramer anlamında bir mantık hatası var. Böyle bir cümlenin kullanılma yüzdesi son derece düşük. Kursun henüz başlarındayken bunun gibi örnekler Almanca düşünce mantığını kavramayı geciktirir diye düşünüyorum. Yani

"Ja, wahrscheinlich nicht." yerine

"Nein, wahrscheinlich nicht." yazılsaydı, hem gramatik hem Alm.,İng., gibi dillerin düşünce mantığına ters düşmezdi.

2 yıl önce