1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Du isst einen Apfel."

"Du isst einen Apfel."

Çeviri:Sen bir elma yiyorsun.

December 17, 2015

18 Yorum

Konu önem sırasına göre

candost2

"Sen bir elmayı yersin." Neden kabul edilmiyor

December 17, 2015

HalukManav

Belli fiiller (essen, kennen gibi) "akküsativ" gramatik kullanım istiyor. Ancak anlamsal olarak da Türkçedeki belirli "-i" hali anlamına gelmiyor. Yani örneğin belirsiz bir elma söz konusu burada. Biraz karışık gibi ama fiile bağlı durum sonuçta.

June 14, 2017

NUR-ELA

-yı takısı olmayacak

January 28, 2016

Exzerbtw78

Olması lazım

May 21, 2019

Exzerbtw78

Hayır Akkusativ olduğu için olmalı

May 21, 2019

alarazkahr

Ein , eine , einen arasındaki fark ne

August 30, 2017

EXODUS-S3T

Ein erkek icin eine kadin icin einen ise. Du er ist icin

September 16, 2019

_Gulsum_

''Bir elma yersin'' yazdim dogru cikti.Ama ceviride SEN BIR ELMA YIYORSUN demek oluyor.Ama nasil oluyor bilmiyom.Neyse <ALLAH KERIM>

November 6, 2017

world462839

Almancada şimdiki ve geniş zaman birlikte kullanılır. Sen karşılikli bir arkadaşınla konuşurken "Du isst einen Apfel" bunu dersen şu an "sen elma yiyorsun" anlamına gelir. Ancak genel anlamda sevdiklerinizden filan konuşurken sen bunu "Du isst einen Apfel" karşıdakine söylersen ve karşıdaki elma yemiyorsa senin demek istedigin şey "sen elma yersin " anlamına gelir.

September 25, 2019

Fatma.fatm

İpuçları ve notlara nereden bakılıyor

February 27, 2017

SengulKaya

neden einen?

July 22, 2018

Glse28632

Apfel der artikeli alır orada bir anlamını verir

July 19, 2019

candost2

Cümle Akkusativ değil mi

December 17, 2015

Risu.

Akkusativ direk -i hali olarak yer almıyor. Ben de bilmiyorum ama ipuçları ve notlarda daha iyi açıklanmış, yardımcı olabilir.

April 14, 2016

ahsen870493

Elmayi neden yanlis

August 5, 2016

KadriyeAlt1

uyumsuz oluyo

October 21, 2016

Talya198445

Çünkü elme yer demek olduğubiçin

October 2, 2016

gok1233

akkusativ takı var einen bu yüzden elmayı diye çevrilmek zorunda

August 2, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.