Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Du isst einen Apfel."

Çeviri:Sen bir elma yiyorsun.

0
2 yıl önce

13 Yorum


candost2
candost2

"Sen bir elmayı yersin." Neden kabul edilmiyor

1
Cevap ver2 yıl önce

NUR-ELA

-yı takısı olmayacak

1
Cevap ver12 yıl önce

HalukManav

Belli fiiller (essen, kennen gibi) "akküsativ" gramatik kullanım istiyor. Ancak anlamsal olarak da Türkçedeki belirli "-i" hali anlamına gelmiyor. Yani örneğin belirsiz bir elma söz konusu burada. Biraz karışık gibi ama fiile bağlı durum sonuçta.

0
Cevap ver1 yıl önce

_Gulsum_

''Bir elma yersin'' yazdim dogru cikti.Ama ceviride SEN BIR ELMA YIYORSUN demek oluyor.Ama nasil oluyor bilmiyom.Neyse <ALLAH KERIM>

1
Cevap ver9 ay önce

candost2
candost2

Cümle Akkusativ değil mi

0
Cevap ver12 yıl önce

Risu.
Risu.

Akkusativ direk -i hali olarak yer almıyor. Ben de bilmiyorum ama ipuçları ve notlarda daha iyi açıklanmış, yardımcı olabilir.

1
Cevap ver2 yıl önce

ahsen870493

Elmayi neden yanlis

0
Cevap ver2 yıl önce

KadriyeAlt1

uyumsuz oluyo

0
Cevap ver1 yıl önce

Talya198445

Çünkü elme yer demek olduğubiçin

0
Cevap ver1 yıl önce

Fatma.fatm

İpuçları ve notlara nereden bakılıyor

0
Cevap ver1 yıl önce

gok1233

akkusativ takı var einen bu yüzden elmayı diye çevrilmek zorunda

0
Cevap ver1 yıl önce

alarazkahr

Ein , eine , einen arasındaki fark ne

0
Cevap ver11 ay önce

SengulKaya

neden einen?

0
Cevap ver3 hafta önce