1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Du isst einen Apfel."

"Du isst einen Apfel."

Çeviri:Sen bir elma yiyorsun.

December 17, 2015

18 Yorum


candost2

"Sen bir elmayı yersin." Neden kabul edilmiyor


HalukManav

Belli fiiller (essen, kennen gibi) "akküsativ" gramatik kullanım istiyor. Ancak anlamsal olarak da Türkçedeki belirli "-i" hali anlamına gelmiyor. Yani örneğin belirsiz bir elma söz konusu burada. Biraz karışık gibi ama fiile bağlı durum sonuçta.


alaraozkrmn

Ein , eine , einen arasındaki fark ne


Begin441511

Ein ; artikeli der yada das olan kelimelerin yerine belirli tanimla yaparken kullanılır


Begin441511

Eine ; artikeli die olan kelimenin yerine belirli tanimlama anlatırken kullanılır Einen ise ; der artikelinin -i hali almis halidir


mtnj886

Einen, der artikelinin "bir" anlamındaki akkusativ hali


gok1233

akkusativ takı var einen bu yüzden elmayı diye çevrilmek zorunda


_Gulsum_

''Bir elma yersin'' yazdim dogru cikti.Ama ceviride SEN BIR ELMA YIYORSUN demek oluyor.Ama nasil oluyor bilmiyom.Neyse <ALLAH KERIM>


world462839

Almancada şimdiki ve geniş zaman birlikte kullanılır. Sen karşılikli bir arkadaşınla konuşurken "Du isst einen Apfel" bunu dersen şu an "sen elma yiyorsun" anlamına gelir. Ancak genel anlamda sevdiklerinizden filan konuşurken sen bunu "Du isst einen Apfel" karşıdakine söylersen ve karşıdaki elma yemiyorsa senin demek istedigin şey "sen elma yersin " anlamına gelir.


Fatma.fatm

İpuçları ve notlara nereden bakılıyor


Glse28632

Apfel der artikeli alır orada bir anlamını verir


candost2

Cümle Akkusativ değil mi


Risu.

Akkusativ direk -i hali olarak yer almıyor. Ben de bilmiyorum ama ipuçları ve notlarda daha iyi açıklanmış, yardımcı olabilir.


inlovetomere

Elmayi neden yanlis


DaniloZ6

.. elmayi olmali. Akkusayiv ve einen ( der Apfel) oldugu icin

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.