"Eine Frau"

Çeviri:Bir kadın

2 yıl önce

12 Yorum


OnurSelimY

İsimler

Almancada bütün isimler büyük harfle başlar. Mesela “Benim adım” demek için “mein Name”, ya da “bir elma” demek için “ein Apfel” diyoruz. Bu aslında bir cümledeki isim leri görmeniz için de kolaylık sağlar.

Dilbilgisi açısından cinsiyetler

Almancada isimler eril, dişil ya da nötr olarak kategorilere ayrılır. Mesela “Frau” (kadın) dişil, “Mann” (erkek) eril, ve “çocuk” nötr. Fakat dilbilgisi açısından cinsiyet her zaman gerçek cinsiyetle uyuşmayabilir. Mesela “ Mädchen” (kız çocuğu) nötr bir isimdir (das Mädchen). Her ismi cinsiyetiyle beraber öğrenmek çok önemlidir! Sonradan öğrenmeye çalışmak çok zordur ve bazen kelimelerin anlamları cinsiyetlerine göre değişebilir.

Genel olarak, belirtli harfitarif “die” (İngilizcedeki “the” gibi) ve belirsiz harfitarif “eine” (İngilizcedeki a/an gibi) dişil isimler için, “der” ve “ein” eril isimler için, “das” ve “ein” is nötr isimler için kullanılır. Örneğin "die Frau," "der Mann," ve "das Kind." Fakat Almanca cümlelerde ismin hallerine göre harfitarifler de değişir. Bu konular ilerideki becerilerde işlenecek.

eril nötr dişil belirsiz ein Mann ein Mädchen eine Frau belirli der Mann das Mädchen die Frau sein (olmak) fiilinin çekimi

"sein" (olmak) gibi bazı fiiller tamamen düzensizdir ve çekimleri ezberlenmek zorundadır:

Almanca Türkçe ich bin Ben ...m du bist sen ...sin er ist o (eril) …dir sie ist o (dişil) …dir es ist o (nötr) …dir wir sind biz ...iz ihr seid siz (çoğul, resmi değil) ...siniz sie sind onlar …dirler Sie sind siz (resmi) …siniz

Alın size ipucu

2 yıl önce

Yusufist12

Ne yazmışın be arkadaşım helal vallahi

11 ay önce

Sinandere

eine ve ein farkı ne idi

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kelimenin cinsiyetine göre değişiyor, derslerin altında ipuçları ve notlar mevcut :)

ipuçları ve notları mobil den göremezsiniz sadece tarayıcıdan görebilirsiniz. bir beceriye girdiğinizde ders/kelime listelerinin altına bakın

2 yıl önce

139T47

Artikeli die olan isimlere eine das ve der olanlara ein kullanilio

11 ay önce

CerenDamla4

Artikline göre çekimleniyor der ve das da ein die de eine olarak kullanılıyor

2 ay önce

berk50183

Frau eine
Mann ein

1 gün önce

mch306

eine sayı olarak bilinir ein ise nesnelere gelir

1 yıl önce

EdaAkd
EdaAkd

bayan değil, kadın.

1 yıl önce

aydinmetin09

bu ne ya sacma ya bunlar serefsiz

1 yıl önce

Yusufist12

Saygı birazcık

11 ay önce

mch306

eine yanlız sayılarda olur

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.