1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Eine Frau"

"Eine Frau"

Çeviri:Bir kadın

December 18, 2015

12 Yorum


OnurSelimY

İsimler

Almancada bütün isimler büyük harfle başlar. Mesela “Benim adım” demek için “mein Name”, ya da “bir elma” demek için “ein Apfel” diyoruz. Bu aslında bir cümledeki isim leri görmeniz için de kolaylık sağlar.

Dilbilgisi açısından cinsiyetler

Almancada isimler eril, dişil ya da nötr olarak kategorilere ayrılır. Mesela “Frau” (kadın) dişil, “Mann” (erkek) eril, ve “çocuk” nötr. Fakat dilbilgisi açısından cinsiyet her zaman gerçek cinsiyetle uyuşmayabilir. Mesela “ Mädchen” (kız çocuğu) nötr bir isimdir (das Mädchen). Her ismi cinsiyetiyle beraber öğrenmek çok önemlidir! Sonradan öğrenmeye çalışmak çok zordur ve bazen kelimelerin anlamları cinsiyetlerine göre değişebilir.

Genel olarak, belirtli harfitarif “die” (İngilizcedeki “the” gibi) ve belirsiz harfitarif “eine” (İngilizcedeki a/an gibi) dişil isimler için, “der” ve “ein” eril isimler için, “das” ve “ein” is nötr isimler için kullanılır. Örneğin "die Frau," "der Mann," ve "das Kind." Fakat Almanca cümlelerde ismin hallerine göre harfitarifler de değişir. Bu konular ilerideki becerilerde işlenecek.

eril nötr dişil belirsiz ein Mann ein Mädchen eine Frau belirli der Mann das Mädchen die Frau sein (olmak) fiilinin çekimi

"sein" (olmak) gibi bazı fiiller tamamen düzensizdir ve çekimleri ezberlenmek zorundadır:

Almanca Türkçe ich bin Ben ...m du bist sen ...sin er ist o (eril) …dir sie ist o (dişil) …dir es ist o (nötr) …dir wir sind biz ...iz ihr seid siz (çoğul, resmi değil) ...siniz sie sind onlar …dirler Sie sind siz (resmi) …siniz

Alın size ipucu


Yusufist12

Ne yazmışın be arkadaşım helal vallahi


MohsenPata

Allah seni korusun. Çok güzel.


Sinandere

eine ve ein farkı ne idi


Selcen_Ozturk

kelimenin cinsiyetine göre değişiyor, derslerin altında ipuçları ve notlar mevcut :)

ipuçları ve notları mobil den göremezsiniz sadece tarayıcıdan görebilirsiniz. bir beceriye girdiğinizde ders/kelime listelerinin altına bakın


139T47

Artikeli die olan isimlere eine das ve der olanlara ein kullanilio


CerenDamla4

Artikline göre çekimleniyor der ve das da ein die de eine olarak kullanılıyor


berk50183

Frau eine
Mann ein


Gacha-eco

Hani İngilizcede he she ve it için is kullanıyoruz da we they you için are kullanıyoruz ya, Almancada da aynı şey


Berfin137

Tuhaf olacak evet ama artikel ne???


It-Doesnt-Matter

Ben ne bileyim "Ein" mi yoksa "Eine" mi.. Yardim?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.