Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Du läufst."

Çeviri:Sen koşuyorsun.

2 yıl önce

7 Yorum


orde90
orde90

Yürürsün. olmaz mı?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Bu biraz karmaşık bir sorun :)

Genellikle, güney Almanya'da, "laufen", "yürümek" demek, kuzey Almanya'da, "laufen", "koşmak" demek.

Ben kuzey Almanya'da yaşadığım için benim için "koşmak" anlamı daha uygun ama "yürümek" anlamını da kabul edilmeli.

2 yıl önce

orde90
orde90

bunu bilmiyordum! o zaman kuzeyde yürümek için gehen ya da spazieren kullanılıyor değil mi?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, "gehen" kullanırdım -- Yürürsün, "Du gehst."

"spazieren" daha "dolaşmak, gezinmek, (zevk için, yavaşça) yürümek" anlamı geliyor..

2 yıl önce

orde90
orde90

teşekkürler!

2 yıl önce

jacklin948644

Aciklama icin tesekkur ederim ben kac kere sordum bu almanca acaba Belcikada mi yada Avusturyada mi konusulan Almanca diye cunku mesela ben de laufen filini gulmek diye biliyorum

2 hafta önce

mizinamo
mizinamo

gülmek = lachen

2 hafta önce