"Dal si ruku na své srdce."

Překlad:He put his hand on his heart.

December 19, 2015

14 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Paszulka

Dal si ruku na své srdce = He put a hand on his heart.


widle

To zní, jako že někde sebral nějakou ruku a dal si ji na srdce. Angličtina používá přivlastňovací zájmena mnohem častěji než čeština (v češtině tomu trochu napomáhá zvratné "si"), takže si to opravdu říká o "his hand".


Vitek60

Nesouhlasím - klidně to mohla být třeba "její" ruka.. :-)


widle

Pokud je tam v češtině "dal si ruku", tak to opravdu chápu jako svou vlastní. Jakoukoliv jinou bychom určitě upřesnili.

Na rozdíl od angličtiny, kde je potřeba říct konkrétně (použít přivlastňovací zájmeno) i pro tu svou vlastní.


tomik123

Ahoj Widle, to "si" v tomto případě znamená podle mne, že to bylo jeho srdce, a ne jeho ruka.


RadRud

Může být "He gave his hand on his heart"? Ve vaší nápovědě je "gave" uvedeno jako jedna z možností, ale tento překlad neuznáváte. Děkuji.


widle

Nemůže. Nápověda obsahuje překlady daného slova z různých vět a ne vždycky se to do dané věty hodí. Tady to nejde, protože angličtina rozlišuje dávání někomu (to je "give") a dávání někam ("put"). Tahle věta odpovídá tomu druhému případu.


RadRud

Děkuji za vysvětlení.


SolanskIvo

Nemá být spíš "He puts his hand...." ?


BohdanSmrcek

Ne puts tam být nemůže, protože věta je v minulém čase, proto musí být put.


Zico965443

A proč ne "He placed..."?


AlenaAdamc1

Napsala jsem He put the hand on his heart. Nepřijato. Je to vážně tak velká chyba?


SilvieKnot

Proč mě to pořád píše že je to špatně ? A je to přesně podle vaši nápovědy přestává mě to bavit


Mirko881544

He put the hand prečo nie? Nie je tam síce tú ruku, ale ani svoju, takže je to rovnocenné

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.