"Kde pracovali?"

Překlad:Where did they work?

před 2 roky

11 komentářů


MraUKF

Proč nemůže být: ,,Where were they working?''

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Už může. Příště hlaste chyby tlačítkem - https://www.duolingo.com/comment/7117296.

před 2 roky

Chatulov
Chatulov

A tohle by nemohlo být správně? "Where they worked?"

před 2 roky

Nemesis_NaR

Nemůže, tak se otázka v minulém čase netvoří.

"Where have they worked" - předpřítomný čas

"Where did they work" - minulý prostý

"Where were they working" - minulý průběhový

"Where had they worked" - předminulý

A ještě bych teoreticky mohl dopsat předpřítomný průběhový a předminulý průběhový ;-)

před 2 roky

Chatulov
Chatulov

Díky moc za trpělivé odpovědi :-) Takže chápu dobře, že to co jsem napsal je oznamovací věta? Nebo je to prostě úplně špatně a nikdy se to nedá použít?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Takhle samo o sobě a ještě s otazníkem to samozřejmě smysl nedává, ale můžete to použít jako část oznamovací věty, například "I liked the place where they worked."

před 2 roky

Chatulov
Chatulov

OK. Dík moc! :-)

před 2 roky

eRUeA3Bd

Prosím, proč není "Where did work they?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Angličtina má na rozdíl od češtiny mnohem striktnější slovosled. Nejde to.

před 2 roky

Luk574452

A co "Where did they worked"?

před 1 měsícem

Zdeka985336

To je špatně, otázka v minulém čase prostém se tvoří pomocným slovesem v minulém čase "did" a významové sloveso zůstává stejné, jako v čase přítomném. Správně je jen "Where did they work?".

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.