1. Forum
  2. >
  3. Topic: Polish
  4. >
  5. "Jem zupę."

"Jem zupę."

Translation:I am eating soup.

December 20, 2015

12 Comments


Bob20020

Let me get this straight. "Zupe" becomes "Zupę" here because it is in the accusative case?


timstellmach

Yes and no.

Yes, "zupę" is accusative. But "zupe" is not a thing. The nominative is "zupa."


NickFleck

I think we need to remember that language, fortunately, is not logical; and often what is said in one village it is not in the next. The point is to communicate. If I say I am drinking soup and if I say I am sipping soup and if I say I am guzzling soup or drinking soup, I suspect that only linguists and scholar will be confused, if they are.


ThomasTyme

I honestly dont see a difference in pronounciation between ę and a.


XOR314

Ewidentny błąd! - w normalnej wymowie jest w liczbie mnogiej "jemy zupę", a w tempie zwolnionym "jem zupę". Zgłosiłem błąd.


Jellei

Fakt, trochę tak brzmi. Zablokowałem ćwiczenia ze słuchu, co jest jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić.


XOR314

A nie macie możliwości podmiany dźwięku?


Jellei

Jest szansa, że niedługo będziemy mieli, ale w tej chwili system nie jest jeszcze gotowy.


XOR314

Nie jest zablokowane. Nadal słyszę "Jemy zupę".


Jellei

Po pierwsze, niestety wprowadzenie zmiany po stronie użytkownika może trwać ponad tydzień, tamta rozmowa była "1 week ago" i nie wiem, czy to oznacza dokładnie 7 dni czy po prostu poniżej 14.

Po drugie, czy na pewno było to w ćwiczeniu typu "Type what you hear"? Audio nie znika z innych ćwiczeń, np. tłumaczeniowych.


XOR314

Teraz nie podam dokładnie jakiego typu było to ćwiczenie. Przerobiłem wczoraj około 12 tematów (kółek), do poziomu 5, więc byłem mocno zmęczony. Sądziłem, że dla danej planszy podpięty jest temat forum. To nie było ćwiczenie z dwoma głośnikami dla różnych temp wykonania. Prawdopodobnie był napis w lewym górnym rogu "Jem zupę" plus głośnik z wymową w normalnym tempie i trzeba było wpisać po angielsku w polu tekstowym. Chyba wpisałem źle po usłyszeniu, później zwracając uwagę na złą wymowę. Upewniłem się co do słyszanego dźwięku, żeby nie robić fałszywego alarmu i klikałem na ikonę z dźwiękiem. Wyraźnie było "jemy". Zresztą dźwięk podpięty do ikony na górze strony jest identyczny - "jemy". Wynika z tego, że trzeba dźwięk poblokować we wszystkich ćwiczeniach, w których występuje, o ile macie takie możliwości i ma to sens merytorycznie. Pozdrawiam


Jellei

Sens ma, ale techniczną możliwość mamy tylko w ćwiczeniach ze słuchu, bo to tam użytkownik może odpowiedzieć 'nieprawidłowo' zupełnie nie ze swojej winy. W ćwiczeniach tłumaczeniowych audio wciąż istnieje i jest czytane.

Mamy nadzieję, że za jakiś czas będzie się nadawało do użytku nowe narzędzie pozwalające wyedytować audio, ale póki co, jeszcze nie możemy zacząć tego robić.

Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.