1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Liest du Bücher?"

"Liest du Bücher?"

Çeviri:Kitap okuyor musun?

December 20, 2015

26 Yorum


oguz369

Kitaplar olmuyacak mı Bücher hata mı var yoksa almancada böylemi


Selcen_Ozturk

Türkçede "kitaplar okur musun?" diye saçma bir soru sormuyoruz. Türkçede bir nesne genel anlamda kullanılırsa tekil kullanılır. Almancada (ve benzer Avrupa dillerinde) ise çoğul kullanılır. Zaten sayılabilen tekil nesne tek başına kullanılamaz.

comment/13339297


MrcDota61

Kitapları okuyor musun olabilir mesela. Bu sefer sorulan soru yanlış olur die Bücher olması lazım


GkeGk1

Her soruda yorumları, şikayetleri, isyanları okudukça yaşama kudretim eksiliyor. İnsan gerçekten hayret ediyor!


ahmetsoguksu

Genel bir nesneden bahsederken çoğul kullanıyoruz yani?


ilayda660710

Furkan orada sen diye bir şey yok kitapları okuyor musun olabilir ama almanca da vb. dillerde bazen tam türkçe düşünmemek gerekir.burdada türkçe düşünmemen gerek


bearjaN

sen kitapları okuyor musun? kabul edilmedi


Mete310701

Türkçe gramerde "kitaplar okuyor mu sun?" olmaz!..


berensonmez91

Bücher çoğul kitaplar demek

Buch kitap demek


Mete310701

Önce ben de öyle düşündüm. Ancak bizdeki karşılığı tam değil. Bücher'de genel olarak dile getirilen nesne somutlanırken kitap sözcüğüne dönüşüyor. Kitaplar aynı anda olunamayacağı için kitap olarak çevirmeliyiz. Türkçede kitap derken herhangi bir kitap akla gelmez, soyutlaşır ve kitaplar içinde herhangi biri olur. Belirli bir kitabi anlatmak için "kitabı" deriz. Ya da "Ne yapıyorsun?" denildiğinde, "Bir kitap okuyorum." Diyerek belirlilik zamiri kullanırız.


jazzyilker

Konu başlığı çoğullar ama ornek cümlelerde tekil olarak kullanılmış gibi. Kafa karışıklığı yaratılıyor. Almanca'da böyle demekle mantığını çözemiyoruz yeni öğrenen olarak.


arttemssia

"Kitap mı okuyorsun?" nasıl deriz?


UtkuKocatr

Liest du eine Buch? Eğer belli bir kiap değil de genel olarak kitap okuma durumundan bahsedeceksek, alıştırmadaki ile aynı şekilde.


HAMZA370910

Geçmiş zaman kullanıyorsun ama şimdiki zamanla cevap veriyorsun.


BekirEfe4

Bücher çoğuldur ve lar, ler eki gerekir. Cümlede bücher geçiyor. Çeviriyi kitaplar olarak yapıyorum. Yanlış deniyor. Kitap okuyorum çıkıyor. Hatanın düzeltilmesi gerekiyor.


Karaman06

yorumlara katılıyorum


Tezcan652024

Dogru cevap kitapları okuyor musun olacak. Yanlış yazılmış


ohyeah899933

Bücher kitaplar demek ama buch kitap demek o zaman liest du buch olması gerekiyor


ismail218834

Bücher kitaplar demek.


FEVZ94230

Duyduğunuzu yazın diyor Almaca olarak yaziyorum yanlışl diyor (tercüme et demeniz lazım teşekkürler)


MetinBUDAK1

Buch olması lazım


Mehmet38086

En fazla soyle olabilir "bu kitaplari okuyormusun" .bunun disinda sadece tekil olarak cevirebiliriz


Aydin386985

Bücher çoğul kitaplar anlamını ifade eder


MahmutKara488403

Arkadaşlar ben bu meseleyi mantıken çözdüm, şöyle ki Türkçede kitaplar okuyor musun? diye sormamız yanlış olur, aksine Kitap okuyor musun? diye sorar, çoğul sormuş oluruz ve genel olarak bütün kitapları kastetmiş oluruz, ama Almancada ise Liest du buch? Dersek belirli bir tane kitap kastetmiş oluruz, aksine belirli bir tek kitap değil, bir çok farklı kitap okuyor musun diye sorulmuş oluyor. Dankeschön

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.