"Jsou dnes dost unavení."

Překlad:They are pretty tired today.

December 20, 2015

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Nefarit

They are enough tierd today. Tohle je fakt špatně???


nueby

Fakt. Enough se používá za tím, co modifikuje. They were tired enough. We did not run fast enough. S podstatnými jmény (jako neurčitá číslovka) se používá před nimi: I have enough friends.


Haluz1

Není "pretty" významově pěkně, jako něco hezkého?Např. Pěkná žena = pretty woman. :D Tak to do této věty nesedí ne?


widle

Znamená to obojí, jak něco hezkého, tak "docela". Koneckonců stejně jako v češtině - "pěkně unavení" se dá říct taky a uznáváme to.


ViktorUksa

Dle výkladu od nueby, který dával příklad 'they were tired enough' (viz výše) jsem napsal 'they are tired enough today' a zkoušel jsem ještě i 'today they are tired enough', ale systém mi nevzal ani jedno a neochvějně trvá na 'pretty tired'.


nueby

V některých větách se mezi "dost" a "dostatečně" dost mění význam. Dostatečně mění význam ;-) Nikdo ze správců ve větě Jsou dnes dost unavení. zatím neviděl význam shodný s Jsou dnes dostatečně unavení. Anglické enough by zde znamenalo právě to dostatečně.

Kdybychom změnili český slovosled třeba na Dnes jsou unavení dost., hlavní význam české věty by se posunul na "dostatečně", a odpovídal by anglické větě s "tired enough" nebo "sufficiently tired".

Můj předchozí výklad byl neúplný, protože se zaměřil jen na největší problém s "enough tired", což je pro "tired" jako přídavné jméno bez podstatného jména úplná negramatičnost tohoto slovosledu v AJ. (Ale třeba I saw enough tired people there to last me a lifetime. ten problém nemá.)


PavolJasna

They are too tried today..nelze?


widle

"too" znamená příliš, což je víc než jen "dost".

Kromě toho pozor na přehozená písmenka, ne "tried", ale "tired".


ladavala

Jsou uznávány tyto varianty: "pretty/quite/fairly/rather/relatively tired"

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.