"The relationship is not personal."

Překlad:Ten vztah není osobní.

před 2 roky

9 komentářů


chloelm1

Vztah je neosobni

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

To by bylo "the relationship is impersonal".

před 2 roky

Vlcek1942

Jaký je významový rozdíl mezi "relationship" a "relation"? Oboje je překládáno jako "vztah". "Relationship" je "vztah" mezi osobami (nebo věcmi životnými) a "relation" je jakýkoliv jiný vztah (mezi neživotnými věcmi a třeba i mezi zvířaty), jen ne mezi lidmi navzájem?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Je bohuzel mnohem komplikovanesji. "Relation" i "relationship" mohou byt jak mezi lidmi tak mezi vecmi. Mohou byt i mezi clovekem a veci. A synomymy nejsou. Rozdil se lisi podle kontextu, ale mozna par dialogu vam to trochu ujasni.

"What's the relation between Peter and Paul?"

"Peter is Paul's stepfather".

"What's their relationship like?"

"Not very close. They tend to avoid each other."

Nebo

"Is there any relation between household income and life expectancy?"

"Yes, people in richer households tend to live longer."

"How strong is that relationship?"

"Moderately strong, and highly statistically significant. Income explains 20% of the variance in life expectancy, and is significant at the level p < 0.0001"

před 2 roky

124jan

čiže by som to parafrazova "The relationship is not personal " The relation is not the relationship.

před 1 rokem

Manasinho

nejde místo vztahu použít partnerství?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Nejde.

před 2 roky

pvko6
pvko6

proboha kde takovou větu budu v Anglii potřebovat ?

před 1 dnem

JanLyko
JanLyko
Mod

Zejména v pracovních vztazích.

před 29 minutami
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.