Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Ty jsi nás vzal domů."

Překlad:You have taken us home.

před 2 roky

11 komentářů


gaston68cz

Ve cvičení "označte správné překlady" u předpřítomného času to nabídlo jako variantu "You had taken us home." Asi by to nemělo nabízet v době kdy ještě předminulý čas nebyl procvičován.

před 2 roky

widle
widle

To máte pravdu.

Upravila jsem to, teď už by se snad ta předminulá nabízet neměla.

před 2 roky

eznkovRena

mohu dostat vysvetleni proc je spatne AT home? Mam v těch předložkach chaos. / kam? -domů. Kdy je at home a kdy jen home/

před 1 rokem

widle
widle

"At home" je "doma" - to znamená, že už tam je. Pro směr domů se to nehodí.

před 1 rokem

gaston68cz

Dalo by se chápat "You have taken us at home" jako "vyzvedl jsi nás doma"?

před 1 rokem

widle
widle

To ne. Vyzvednout je "pick up", take se takhle použít nedá.

před 1 rokem

gaston68cz

Nemyslel jsem doslova "vyzvedl", myslel jsem význam - vyzvedl/sebral/nabral/vzal/... Prostě byli jsme doma, ty jsi tam přišel a odvedl jsi/vzal nás s sebou.

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

To právě je jeden z významů "pick up". "You have taken us at home" kýžený význam vyzvednutí nemá. Aby mělo smysl odvedení/odvezení někam, sloveso "take" potřebuje zadat směr nebo metodu pohybu, ale parametr na zadání počátečního bodu nenabízí. Když s "take" použijete údaj ne o směru/metodě ale o místě, význam nenásilného přenosu někam jinam nemá. S životným předmětem je to buď únos nebo styk, a to jste asi opravdu na mysli neměl.

před 1 rokem

gaston68cz

2nueby: chápu a děkuji za vysvětlení

před 1 rokem

odler

Hello :-) Bylo by prosím korektní "You took us home"? Díky.

před 1 rokem

JiriKudrna

Proc nemohu pouzit normalni minuly cas .took

před 8 měsíci