"Ty jsi nás vzal domů."

Překlad:You have taken us home.

December 20, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


PavelKuvar

Nemělo by být. to home ? Jako kam? Když ne tak proč


eznkovRena

Ustálené spojení: go home x go to a/the house


odler

Hello :-) Bylo by prosím korektní "You took us home"? Díky.


gaston68cz

Ve cvičení "označte správné překlady" u předpřítomného času to nabídlo jako variantu "You had taken us home." Asi by to nemělo nabízet v době kdy ještě předminulý čas nebyl procvičován.


widle

To máte pravdu.

Upravila jsem to, teď už by se snad ta předminulá nabízet neměla.


eznkovRena

mohu dostat vysvetleni proc je spatne AT home? Mam v těch předložkach chaos. / kam? -domů. Kdy je at home a kdy jen home/


widle

"At home" je "doma" - to znamená, že už tam je. Pro směr domů se to nehodí.


gaston68cz

Dalo by se chápat "You have taken us at home" jako "vyzvedl jsi nás doma"?


widle

To ne. Vyzvednout je "pick up", take se takhle použít nedá.


gaston68cz

Nemyslel jsem doslova "vyzvedl", myslel jsem význam - vyzvedl/sebral/nabral/vzal/... Prostě byli jsme doma, ty jsi tam přišel a odvedl jsi/vzal nás s sebou.


nueby

To právě je jeden z významů "pick up". "You have taken us at home" kýžený význam vyzvednutí nemá. Aby mělo smysl odvedení/odvezení někam, sloveso "take" potřebuje zadat směr nebo metodu pohybu, ale parametr na zadání počátečního bodu nenabízí. Když s "take" použijete údaj ne o směru/metodě ale o místě, význam nenásilného přenosu někam jinam nemá. S životným předmětem je to buď únos nebo styk, a to jste asi opravdu na mysli neměl.


gaston68cz

2nueby: chápu a děkuji za vysvětlení


JiriKudrna

Proc nemohu pouzit normalni minuly cas .took

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.