"Elmanız var."

Çeviri:Ihr habt einen Apfel.

December 20, 2015

38 Yorum


BORA76

Ama burada bir elmanız var demiyor ki?

August 10, 2016

candost2

Elmanın bir tane olduğu nerden anlaşılıyor? Neden "Ihr habt Apfel." Kabul edilmedi?

December 20, 2015

Selcen_Ozturk

sayılabilen şeyler (mesela elma) onları belirten bir şey olmadan tek başına kullanılmaz. Ya çoğul olur, ya da tekilse bir artikel ya da bu şu o senin benim tarzı bir belirteçle kullanılır. İngilizce biliyorsanız, orada da durum aynı.

December 20, 2015

erhan000

Ayni sinav da ihr habt brot yazip turkcesini istiyorlar o nasil oluyor peki. Ekmek sayilamiyor mu yoksa ?

May 17, 2017

furkhan

Bunda "der Äpfel" de dememiş ki, direkt einen yani "bir" demiş. "Der" kabul ediliyor mu bu arada?

January 31, 2017

candost2

Selcen Hanim detaylı cevap için teşekkürler.

December 20, 2015

Sequental

elmanız var çevirisi için "Sie haben die apfel" kabul edilmesi. Kibar çoğuluda içermez mi elmanız var derken. Ayrıca bir elma olduğu belirtilmemiş ama almancasında "einen" var

July 22, 2016

bersince

"Bir" olduğu belirtilmemiş ki.

September 28, 2017

karakas0

neden haben degıl de habt

February 24, 2016

Selcen_Ozturk

bu "neden sizin elman değil de sizin elmanız" demek gibi bir şey :)

February 24, 2016

KarayelByk

Einen artikel der artikelinin akkusativ halini kullanmak istemiş bence

November 7, 2016

dinlenmek

(please excuse me for having some english sprinkled here) bu cümledeki article'ın definite olduğunu nereden biliyoruz? mesela bunu ingilizce'ye "you have an apple" olarak da "you have the apple" olarak da tercüme edebilirim ve ikisi de doğru sayılır (hem ingilizce hem de türkçe benim ana dilim) ama burada "ihr habt den Apfel" yazınca kabul edilmedi. bunun bir nedeni var mı?

January 25, 2017

NurolDe1

Hatalı soru

June 11, 2018

naz516699

Ihr habt den apfel olmaliydi yoksa program kendisiyle çelisiyor

August 8, 2018

beyza309451

Einen olması için bir elmanız var demesi gerekmez mi

September 25, 2017

tiktoktiktok

Bir eklenmeli

February 25, 2018

ismet627126

Hata var. "Elmanız var" diyor. Bir elmanız var demiyor.

February 7, 2019

hselvi

Bir oldugu belirtilmemis

March 20, 2019

hselvi

Bir yazmiyor

March 24, 2019

Turgay220371

Aynen, hata var

June 5, 2019

furkhan

"Sie haben der Äpfel" olur mu?

January 31, 2017

esraates8

neden einen?

June 27, 2018

shebail

evet

August 27, 2018

Diazapem

Niye "Den apfel" değil de "einen apfel" ?

September 10, 2018

ubalalan

Cümlede einen geçmiyor

September 20, 2018

akin23

Bir elma ne alaka

January 26, 2019

zenittemehtap

Bir elmanız var deseydi olurdu veyahut Ihr habt die Apfel

April 4, 2019

zenittemehtap

Der Apfel. artikeli yanlis yazmışım

April 4, 2019

Serdar309409

Ein,eine,einen kullandığımızda belirsiz cümleler için kullanıyoruz.En azından ben öyle tahmin ediyorum. Eğer " çocuğun elması var" demiş olsaydık , den Apfel kullanacaktık.

das kind hat den apfel gibi..

Den artıkelinin akkusativ halinde belirsiz hali einen olduğu için böyle konuyu bağlayabiliriz.Başka açıklaması olan yorum atabilir cevaba..

August 5, 2019

sevalbayka
December 26, 2017

Selim710000

Bir elma dememiş Belki 10 tane elmaniz var Belki bur kilo veya bur kutu elmaniz var Ihr habt den apfel olmalı

June 5, 2019

yldz350325

Bencede hatalı soru,bir elma olduğu belirtilmemiş.

July 14, 2019

AhmetSANCA11

Bir elmanız demiyor. Elmanız diyor. Einen olmamalı

July 15, 2019

YamurCerenBaykal

Burada sadece "Elmanız var" yazıyor, "bir elmaniz var" degil ki

July 16, 2019

ArB12x

Error verdi jkbdmjm

July 22, 2019

yilmaznil

Einen kullanımını anladım ama ihr ve sie ayrımını cumlelere göre nasıl yapiyoruz.

August 16, 2019

kazim16948

Elmanız var ile bir elmanız var aynı şeyler degil

August 27, 2019

FatihAkca2

Burada bir elmanız var demiyor

September 17, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.