Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Elmanız var."

Translation:Ihr habt einen Apfel.

0
2 years ago

18 Comments


Sequental

elmanız var çevirisi için "Sie haben die apfel" kabul edilmesi. Kibar çoğuluda içermez mi elmanız var derken. Ayrıca bir elma olduğu belirtilmemiş ama almancasında "einen" var

9
Reply2 years ago

BORA76

Ama burada bir elmanız var demiyor ki?

7
Reply1 year ago

karakas0

neden haben degıl de habt

5
Reply2 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu "neden sizin elman değil de sizin elmanız" demek gibi bir şey :)

5
Reply12 years ago

KarayelByk

Einen artikel der artikelinin akkusativ halini kullanmak istemiş bence

4
Reply1 year ago

bersince

"Bir" olduğu belirtilmemiş ki.

4
Reply10 months ago

candost2
candost2

Elmanın bir tane olduğu nerden anlaşılıyor? Neden "Ihr habt Apfel." Kabul edilmedi?

2
Reply2 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

sayılabilen şeyler (mesela elma) onları belirten bir şey olmadan tek başına kullanılmaz. Ya çoğul olur, ya da tekilse bir artikel ya da bu şu o senin benim tarzı bir belirteçle kullanılır. İngilizce biliyorsanız, orada da durum aynı.

14
Reply2 years ago

erhan000

Ayni sinav da ihr habt brot yazip turkcesini istiyorlar o nasil oluyor peki. Ekmek sayilamiyor mu yoksa ?

6
Reply1 year ago

candost2
candost2

Selcen Hanim detaylı cevap için teşekkürler.

4
Reply2 years ago

furkhan

Bunda "der Äpfel" de dememiş ki, direkt einen yani "bir" demiş. "Der" kabul ediliyor mu bu arada?

4
Reply1 year ago

dinlenmek

(please excuse me for having some english sprinkled here) bu cümledeki article'ın definite olduğunu nereden biliyoruz? mesela bunu ingilizce'ye "you have an apple" olarak da "you have the apple" olarak da tercüme edebilirim ve ikisi de doğru sayılır (hem ingilizce hem de türkçe benim ana dilim) ama burada "ihr habt den Apfel" yazınca kabul edilmedi. bunun bir nedeni var mı?

2
Reply1 year ago

beyza309451

Einen olması için bir elmanız var demesi gerekmez mi

2
Reply10 months ago

furkhan

"Sie haben der Äpfel" olur mu?

1
Reply1 year ago

hasan697655

Bir eklenmeli

1
Reply5 months ago

sevalbayka
0
Reply7 months ago

NurolDe1

Hatalı soru

0
Reply1 month ago

esraates8
esraates8

neden einen?

0
Reply1 month ago