"Does he also have an Italian passport?"

Překlad:On má také italský cestovní pas?

December 21, 2015

11 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Stolbik

Vysvětlí mi někdo, proč ta věta začíná Does he...? Neměla by začínat Has he...? Děkuji za vysvětlení.


kacenka9

Protoze tak se tvori v AJ otazky. Pomocne sloveso DO (ve 3. osobe j. c. DOES) + osobni zajmeno + sloveso a zbytek vety.

Sloveso 'have' bylo mozne drive do otazky vlozit jako 'Has he an italian passport?', ovsem to je tak archaicke, ze byste vypadal, jako byste vylezl z historickeho romanu. Jedina slovesa, ktera pomocne 'do' nepotrebuji je 'must, can a be'.


Stolbik

Děkuji za odpověď :)


tacoberu

Britové prý říkají: 'Has he got an Italian'. Důležité je tam to slovíčko 'got'.


Nemesis_NaR

Ano, v Británii existuje i (hovorová) fráze "he has got = on má/vlastní". My ji doporučujeme spíše nepoužívat, uznávat ji ale uznáváme a kde ne, tam poprosím o klasické tlačítko "Ohlásit problém".

Jinak jsi určitě chtěl napsat "Italian passport", protože samotné "Has he got an Italian?" by znamenalo "Má itala/italku?"


widle

"Has he" může být začátek věty jen v případě, že "has" je pomocné sloveso (kdyby se pomocí něj tvořil předpřítomný čas). Tady není, má opravdu význam "mít", a proto potřebuje vazbu s "do" stejně jako všechna ostatní slovesa.


Stolbik

Děkuji za odpověď :)


fouraix

sím, proč je člen neurčitý, když se dotaz týká zcela konkrétního (tj. jeho) pasu ?


widle

Je to trošku jinak. Pokud se ptáme, jestli něco vůbec existuje, tak to nemůže být konkrétní ani dříve zmíněná věc. Ptáme se, jestli má vůbec nějaký italský pas. Určitý člen by se použil ve chvíli, kdy víme, že italský pas má, už se o něm asi mluvilo, a třeba bychom se ptali, jestli ho má u sebe.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.