"Cítil jsem se unaven."

Překlad:I felt tired.

December 21, 2015

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Snowkill

rozdíl mezi i felt tired a i was feeeling tired ?:) prosím


Voyta
Mod

Čeština nerozlišuje mezi prostým a průběhovým časem, ale angličtina ano. "Felt tired", prostý, nám říká, že se cítil unaveně v nějakou chvíli, kdežto "was feeling tired", průběhový, nám říká, že se cítil unaveně po nějakou dobu.


najky

Z jakého důvodu nemůže být: "I felt exhausted" ? Děkuji za odpověď


Voyta
Mod

"Exhausted" znamená vyčerpaný, je to silnější slovo než jen unavený.


Ji6cgd

A "fatigued" take nelze? Myslim, ze ano.


vlado174611

Existuje nejaky " manual selskeho rozumu" na pouzitie zvlast minul.casov?


kacenka9

Obavam se, ze neexistuje. Pravidla jiste jsou, ale pak prijde vyjimka, ustalena spojeni a zas v tom nadelaji zmatek. Predminuly se pouziva opravdu vyjimecne, jen kdyz mate souslednost casovou ve vete, jako jsou 'kdybych to byl byval vedel..'. V beznem zivote na to narazite, ale minimalne. Predpritomny ale je opravdu casty. Existuji ruzna slova, ktera, kdyz se vyskytnou ve vete, muzete si byt jist, ze je tam predpritomny cas. Treba 'since, never, ever, recently'. Mozna pomuze vice tohle http://www.helpforenglish.cz/article/2006030602-predpritomny-cas.


onetimeowl

Why is it "unaven" and not "unaveny". Is "unaven" colloquial, or grammatically correct here?


Sova154943

"Unaven" = adverb; "unaveny" = adjective. You can use both in this sentence.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.