1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "La tortuga haurà plorat perq…

"La tortuga haurà plorat perquè no cervesa."

Traducción:La tortuga habrá llorado porque no tiene cerveza.

December 22, 2015

10 comentarios


Landertxu0

Diria que en aquest cas no es refereix al futur, no? Per tant hauria de ser "deu haver plorat".


Eskudella

s'ha de dir que la frase es una mica estranya però correcte ho és, xd fiquem alguna cosa abans: si a les 8 la tortuga no te cervesa, a les 8, "la tortuga haurà plorat perqué no té cervesa."

la veritat es que aquest temps verbal no es fa servir gaire, l'únic exemple que se m'acut ara mateix és amb el temps: El cel esta molt tapat, crec que a les 8 ja haurà plogut.


Oceanotti

Ho acceptem en la traducció inversa, perquè en espanyol existeix el futur de probabilitat, un ús traslladat, però això en català no es pot fer. En aquest exercici, hem d'entendre literalment el que es diu, encara que se'ns faci estrany, i es refereix al futur. Evidentment, l'oració necessita un context que no s'aporta aquí.


spideracster

Esas sí que son frases útiles para la vida. Jajaja


IzabelAlve6

Kkkkkkk A lo mejor se trata de ¡dibujos animados!


angus390025

¡que lástima!


Mreysic

Pobre tortuga!

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.