"Notme!"

Tłumaczenie:Nie ja!

3 lata temu

10 komentarzy


Anastazja88

za łatwe! A tak w ogóle byłam na osiemnastym i mi się cofnęło tak że musiałam robić od nowa. Zgłoszę to w zgłoś problem!

3 lata temu

Natka528649

Napisałam Not me a mam źle

2 lata temu

JuleczkaKu4

Not me

2 lata temu

kicia556

Not znaczy nie a me to znaczy ja

2 lata temu

Natalka201504

Not me nie ja

1 rok temu

Duolingo310748

W języku angielskim obecnie występują tylko 3 przypadki gramatyczne.

<pre>Nominative case (Nom. - mianownik, współcześnie nazywany częściej Subjective case) - stosowany wszędzie tam, gdzie zaimek lub rzeczownik jest podmiotem w zdaniu. Accusative case (Acc. - biernik, współcześnie nazywany częściej Objective case lub Oblique case) - stosowany gdy zaimek lub rzeczownik występuje w zdaniu w funkcji dopełnienia. Genitive case (Gen. - dopełniacz, współcześnie nazywany częściej Possessive case) - stosowany do opisywania własności i przynależności obiektów. </pre>

Obecnie 3 powyższe przypadki zachowały się w formach zaimków osobowych, ponadto w zaimku who (kto) i jego formach w bierniku whom (kogo) i dopełniaczu whose (czyje).

W wypadku rzeczowników przypadki Subjective case i Objective case są już nierozróżnialne i określa się je mianem Common case. Rzeczowniki ujawniają zatem tylko 2 przypadki gramatyczne:

<pre>Common case ("przypadek wspólny" lub "zwykły") Genitive case (dopełniacz) </pre>
10 miesięcy temu

EmiliaKasp1

Może być " nie mnie!" a też "nie ja!"

1 rok temu

Marek654832

Ogarnijcie się

10 miesięcy temu

Bananeq1

Napisałem niej i jest dobrze WTF?!

3 miesiące temu

Konrad96938

Witam. Rozwiązywałem test i robiłem błędy dla mnie drobne. Jakies końcówki z ktorymi bym się dogadał. Wiem ze to wazne ale teraz przez to rozwiązuje zadania dla dzieci

1 tydzień temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.