"What color is your cat?"

Překlad:Jaké barvy je tvoje kočka?

před 2 roky

11 komentářů


Pafka7

napsal jsem: co má tvoje kočka za barvu? to je podle me taky spravne...a nahlasilo mi to chybu :/

před 2 roky

Ivana587551

Můj překlad.. Jaké barvy je tvá kočka..byl vyhodnocen jako špatný. Proč když čeština má oba tvary" tvá i tvoje" jako správné. Děkuji

před 1 rokem

HanaTerply

Prelozila jsem jako "Jakou barvu ma tvuj kocour?" a bylo vyhodnoceno jako spatna odpoved. Kocka nebo kocour je brano jako velky rozdil?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

S kocoury v AJ je to podobne jako s kocoury v cestine. V podstate se to slovo nepouziva az do chvile, kdy mate potrebu zduraznit, ze to zvire nikdy nebude brezi. Vsemu rikame 'kocka', pokud tedy nemluvime o nasem Mourkovi a pak mozna pouzijeme kocour. Anglictina rika kocka taky uplne vsemu, co mnouka a na vyraz kocour ma slovo 'tomcat'. To je, Pravda, uzivane mozna jeste mene, nez v CJ.

Je to asi tak, jako byste prekladala vetu, ve ktere je slovo 'horse' - kun, jako 'kobyla'.

před 2 roky

Phong.

Shouldn't it be 'jaká barva je tvoje kočka?' since there is only 1 cat?

před 2 roky

Jamie08MD
Jamie08MD

"Barvy" is not plural here (even though it has the same ending), it is genitive from barva. (http://m.prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=barva)

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

"In every Czech sentence, there is always only one noun in nominative." That's not true at all. "Cour a Courek jsou kocouři" has three nouns, all of which are in the nominative.

před 2 roky

Jamie08MD
Jamie08MD

Oops, you're right. I was in hurry when I was typing it and did not think carefully enough, which I should have. I was aware of compound subject, but there's more.... Thanks for the correction!

před 2 roky

GRYLEC

Jakou kterou to je snat jedno ne ?

před 2 roky

andilek2775

Já sem klikla na mikrofon a asi 5 sekund čekala a nic!!! pak sem klikla na ten mikrofon s želvou a taki nic!! akci sem několikrát opakovala asi nějaká chyba :( :(

před 1 rokem

fonkrajewski

Kteru je spatne ale jakou je spravne... Strasny :-D

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.