1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Kızlar patates yiyor."

"Kızlar patates yiyor."

Çeviri:Die Mädchen essen Kartoffeln.

December 23, 2015

14 Yorum


ErcanAvcii

Sonda patates çoğul değil ki. Kızlar patatesleri yiyor şeklinde çevrilmeli


Alparslan_IC

Şimdi ilk olarak şunu söylemek isterim. İngilizce ve Almanca aynı kökenden olmak üzere aynı yapıları içerir. Burada bu durumu ingilizce'den açıklamam hiçbir sorun yaratmayacaktır. Örneğin ben eğer "Elma yerim." diyecek isem şöyle derim. "I eat apples." nesneyi çoğul kullanırım. Burada da aynen böyledir.

"Die Mädchen essen Kartoffeln." denktir "The girls eat potatoes." yani "Kızlar patates yer."

Eğer sizin dediğiniz gibi olacak ise kullanım böyle olmalıdır. "Die Mädchen essen die Kartoffeln." önüne "die" artikeli getirerek bu kez yapısını değiştirmiş oluruz. O zaman da İngilizcesi "The girls eat the potatoes." olur. "Kızlar patatesleri yer."


Davun831834

O zaman her die artikelini çoğul olarak yorumlayacaz albayım?


oemer.savas

Sadece Kartoffel olmasi gerekmiyor muydu? Neden patatesi cogul haliyle cevirdik? Fazla merak ediyorum bilgilendirirseniz sevinirim.


OzgurKORU

Kartoffel olamsı gerekirdi


FikretTrk

Neden hep böyle, çoğul tekil, ayrımını yapamiyor musunuz? Lütfen biraz ciddi olun


Sakine923929

Ceviri yanlis patatesler cogul degil


ali380670

Essen er/sie/es öznelerinde isst olması gerekmiyor mu?


Languunid

Burada öznemiz "Die Mädchen" kızlar yani onlar "Sie" olduğu için fiil essen oldu


SelamiZorlu

Kızlar patatesleri yiyor olmalıydı


Alparslan_IC

"Die Mädchen essen die Kartoffeln." sizin kullandığınız önermede böyle olacaktı. Yani, patatesler için "die" artikeli gelecekti. Eğer eklerseniz kullanım doğru olacaktır.


Rait910161

Üzgünüm yanlışı düzelteceğim kusurlara bakmayın özürdilerim (keşke cevabı böyle yassalardı :(


seyran35

mädchens olması gerekmiyor mu? Kızları çoğul vermiş patatesi değil

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.