"Yes, we go."

Tłumaczenie:Tak, chodzimy.

3 lata temu

12 komentarzy


majkababi

Napisałam chodzimy poprawiono-idziemy;napislam idziemy poprawiono chodzimy-okreslcie sie wreszcie :)

9 miesięcy temu

Mirek50322

We go znaczy idziemy,a nie chodzimy!

3 miesiące temu

br0d4
Mod

W czasie Simple Present (który jest zastosowany w powyższym zdaniu angielskim) mowa o czynnościach powtarzalnych. Natomiast czynności wykonywane w danym momencie opisuje po angielsku czas Present Continuous.

W języku polskim jest to trochę bardziej skomplikowane - czasowniki ruchu tworzą oddzielną grupę, w której wyróżniamy różne czasowniki (a nie różne czasy!) dla określenia czynności powtarzalnych oraz czynności dziejących się w danym momencie.

Kilka przykładów:

Czasownik angielski Czynność regularnie powtarzana: czas Simple Present Czynność wykonywana w danym momencie: czas Present Continuous
go I often go to cinema I am going for a walk
chodzić, chadzać iść
run I run every day I am running home
biegać biec
fly I often fly to London I am flying to London now
latać lecieć

W związku z tym polskie czasowniki ruchu muszą być tłumaczone:

  1. na Simple Present czasowniki opisujące:

    • czynności powtarzalne regularnie bądź nieregularnie

      Chodzimy do szkoły 5 razy w tygodniu. = We go to school 5 times a week.
      Chadzamy do kina od czasu do czasu. = We go to the movies from time to time.

    • fakty

      Mam 8 lat więc chodzę do szkoły = I am 8 years old and I go to school
      On wyzdrowiał! On chodzi ! = He is cured! He walks !

    • w pierwszym członie zdania warunkowego w angielskich okresach warunkowych "0" i "1"- czyli w angielskich zdaniach opisujących wydarzenia zawsze możliwe lub pewne (okres "0") oraz zdarzenia prawdopodobne (okres "1").

      Jeśli dziś idę do szkoły... LUB Jeśli dziś pójdę do szkoły...= If I go to school today...

  2. na czas Present Continuous - czasowniki opisujące czynności wykonywane w danym momencie

    Idę teraz do domu = I am going home now.
    Teraz jadę do (mojej) pracy = I am going to my job now.

2 miesiące temu

kama472964

Dlaczego nie może być : " tak chodzimy" ?

3 lata temu

nitzaplays

We go - idziemy My chodzimy - we walk

Chodzić a iść to 2 różne czasowniki.

2 lata temu

buskes76

"Yes, we go" - "Tak, chodzimy (/jeździmy /i inne opisujące sposob przemieszczania się ! gdyż "go" nie określa tego sposobu ani ogranicza się do zmierzania na nogach!)"

1 miesiąc temu

Sylwia1446

Skąd mam wiedzieć, czy chodzi o chodzić czy przychodzić lub odchodzić?

9 miesięcy temu

Sylwia1446

Jeszcze dodam ze przy komentarzach pisze TAK CHODZIMY a w ćwiczeniach przyjmuje tylko TAK MY ODCHODZIMY

9 miesięcy temu

Sebastian591000

Yes, we walk ,tak chodzimy lub tak spacerujemy ,czy dobrze myślę?

3 miesiące temu

PaweBogusz1

Błąd w programie!

3 miesiące temu

buskes76

"Yes, we go" - "Tak, chodzimy (/jeździmy /+ inne opisujące sposób przemieszczania się {do celu} ! gdyż "go" nie określa tego sposobu ani ogranicza się do zmierzania na nogach!)"

1 miesiąc temu

Pgibson1

Zawsze i tak zależy od tego w jakim kontekście i kiedy użyjemy tego zdania. Wiele razy poza granicami naszego kraju, słyszałem właśnie "we go" kiedy znajomi po prostu ruszali z miejsca po chwilowym postoju, jak i również kiedy po prostu opuszczali knajpę. Myślę, że w tym wypadku forma idziemy powinna być również poprawną.

1 miesiąc temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.