1. Forum
  2. >
  3. Topic: Polish
  4. >
  5. "Do you need coffee?"

"Do you need coffee?"

Translation:Potrzebujesz kawy?

December 24, 2015

15 Comments


Douglas754701

Is the object of this sentence in the Genitive Case? Dziękuję.


hughcparker

Why? I thought the genitive was for negations and posession.


mihxal

There are some verbs which take objects in Genitive. You can find list for example here: https://www.duolingo.com/comment/12882227


redvibe7

Following recent changes to the website, answers are being marked wrong simply for omitting a capital letter at the beginning of the sentence. Also, where you are given a blank followed by kawy, it does not accept 'potrzebujesz' even though there is no clue to suggest the plural 'you' is wanted. Finally, the changes have made it impossible to make progress on a smartphone because answers are marked as wrong when there is an accent missing. I used to have the Polish keyboard activated on my smartphone, but I had to de-activate it because it started trying to autocorrect my text messages into Polish!


simne

Too easy. Better to add one more variant with first uppercase letter.


XOR314

Skąd wiadomo, że to liczba mnoga, jak podano w tłumaczeniu?


alik1989

To nie liczba mnoga, tylko dopełniacz. Potrzebujesz kogo/czego? Kawy!


XOR314

Nie o to mi chodzi. Czy zdania "Potrzebujecie kawy?" i "Potrzebujesz kawy?" nie będą poprawnymi tłumaczeniami "Do you need coffe?" Moja odpowiedź nie przeszła, za to pojawiło się w podpowiedzi na dole strony inna odpowiedź, również prawidłowa, ale w innej liczbie. Skąd mam wiedzieć w jakiej liczbie, pojedynczej czy mnogiej, maszyna przyjmie moją odpowiedź, skoro nie ma podanego kontekstu, z którego mógłbym wywnioskować prawidłową odpowiedź? Skoro nie ma kontekstu, to tłumaczenie na język polski i "potrzebujesz", i "potrzebujecie" powinno zostać uznane. W innych przerabianych ćwiczeniach obie liczby są uwględniane. Zresztą podobnych zero-kontekstowych odpowiedzi jest więcej w odniesieniu o czas. "eat/eats" czy "is eating/are eating"? Zdarzały mi się odpowiedzi błędne z tymi słowami/frazami, pomimo, że inne ćwiczenia uwzględniały oba czasy.


Jellei

Ach, o to chodzi. Oczywiście, że obie są prawidłowe, obie też są ex aequo 'best answers'. W dodatku "Potrzebujecie kawy?" jest właśnie tym zdaniem, które zostało wpisane do bazy danych jako główne. Nie wiem, dlaczego miałoby nie być przyjęte, może jednak w odpowiedź wkradła się jakaś niezaważona literówka? Czasami przy literówce algorytm potrafi pokazać że poprawna jest zupełnie inna odpowiedź, w ten sposób sugerując użytkownikowi, że jego odpowiedź była zupełnie zła, choć problem był niewielki.

Tak samo czasy Present Simple i Present Continuous powinny być akceptowane wszędzie (poza czasownikami ruchu), chyba że gdzieś naprawdę jakimś cudem to przeoczyliśmy.


XOR314

Nie jest to problem, tylko trochę irytuje. Wtedy przy powtórce muszę pamiętać o błędzie. Oczywiście nie pamiętam i wstawiam to co zwykle z takim samym skutkiem. :)


Jellei

Ale naprawdę to powinno być zawsze akceptowane, więc jeśli nie było, proszę sprawdzić jeszcze raz uważnie czy nie było literówki i w razie czego dać nam znać.


XOR314

Postaram się pamiętać i sprawdzić. Nie wiem jak mogę wymusić wejście w dane ćwiczenie. Musi mi samo wyskoczyć do powtarzania, a wówczas mogę się za późno zorientować. Już tak miałem z innymi ćwiczeniami. Gdy jestem zmęczony, to taka powtórka może przejść niezauważona. Tym niemniej mam nadzieję, że fraza "need coffee" uruchomi mi w głowie dzwonek alarmowy. Przy okazji - czy można jakoś pośpieszyć administrację Duolingo do działania na zgłoszony Raport Abuse? Zostałem obrażony publicznie przez rosyjskojęzycznego obcokrajowca, więc chciałbym by to administracja go ukarała. Niestety, ta osoba dalej obraża, a administracja nie działa.


alik1989

Proszę podaj nam linka do tej konwersacji lub zrzut ekranu, a my się tym zajmiemy.


XOR314

To nie konwersacja, bo w lidze nie da się konwersować. Osoba wykonała kopię mojego awatara z obrażliwymi napisami, więc widoczny był dla wszystkich z ligi. Nie będę tu podawał adresu tego awatara, tym bardziej, że już jest zmieniony. Mam nadzieję, że moje zgłoszenie będzie rozpatrzone i gościa ukarają.

Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.