"Das Mädchen"

Çeviri:Kız

December 24, 2015

22 Yorum
Tartışma kilitli.


Mehmet940

Bu das, die olayını kısa açıklayabilir misiniz?


k.gokce

"Das" genellikle canlıların yavrularının, "-chen,-tum, -lein" ile biten kelimelerin artikeli olur. Burada da "-chen"le bittiğinden dolayı artikel "das"tır.


Mehmet940

Teşekkür ederim.


yakut.kirmizi

çok iyi tam bir öğretmen gibi anlattınız


YunusEmreSAYIN

Kısa bir açıklaması yok. Almanca çok istisnalı bir dil. Belirli olan tek kural çoğul kelimelerin artikelinin 'die' olduğu. Hepsi tek tek ezberlenmeli


im_pinar

Turkcede artikelin karsiligi iyelik ekidir diyebiliriz. Ama Ingilizcedeki "the" artikeli Almancadaki "das, die" artikellerine denk. Belirtmek icin kullaniliyor genelde. Mesela turkcede "Pinar'i cagir." cumlesinde belirtilen sey "Pinar"dir. Bunh nasil anlariz: Pinar sozcugune gelen -i iyleik ekinden. Almancada da bu ek yerine die das kullanilir.


darthvader135

Der Mann=Bu adam Die Frau=Bu kadın Das Kind=Bu çocuk gibi örnekler var ancak Das Mädchen için 'bu kız' kabul edilmiyor,neden?


Fatih49447

Das Mädchen o kız olmaz mı


SteffiBookworm

"O kız"'ın ""Bu/Şu/O kız" - "Dieses/Jenes Mädchen" anlamı vardır. Der, die, das ayrıca vurgulandığında işaret zamirleri olarak da kullanılabilir, ancak genellikle Artikel olarak kullanılırlar.


ahan487521

Abi cok guzelmis yorumlar, simdi farkettim.


Bla0111

Mädchen nasıl okunuyor aga metyın mı metşın mı


pekimsiJsj

Kendi sesini dinletin ozaman da kabul ediyor eğer söyliyemiyorsaniz


Leila622396

Es, die, du hepsini karıştırıp duruyor um hayırlı sı


berna_xxx

Bu kız değilmi yaw


beautifulword740

"BU KIZ " olacak çünkü DAS kelimesinin anlamı cavapta yok

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.