Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Přišel jsem o nohu."

Překlad:I lost a leg.

před 2 roky

7 komentářů


queentoricorn

Dal by se v této situaci použít předpřítomný čas (resp. "I've lost a leg.")?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Pokud nemáte kontext, prakticky v každé větě můžete použít čas minulý prostý (I lost), předpřítomný (I have lost) i předminulý (I had lost). Pokud ne, chyby nám hlašte.

před 2 roky

Nemesis_NaR

Určitě. Nebyl-li uznán, tak poprosím o tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

před 2 roky

queentoricorn

Díky za odpověď, popravdě řečeno nevím, jestli by to bylo uznané či nikoliv, odpovídala jsem tak, jak nabízí Duo ("I lost a leg."), protože už jsem to předtím měla přeložit do češtiny, tak jsem nechala jejich tvar. Já osobně bych to ale přeložila tím předpřítomným časem, ale s jeho poznáváním jsem měla vždycky problém, tak mě zajímalo, jestli by to bylo správně, protože se mi k tomu hodí víc. Každopádně díky.

před 2 roky

Nemesis_NaR

Popravdě souhlasím, taky mi tam předpřítomný zní lépe. Minulý prostý však samozřejmě špatně není, záleží pak na kontextu.

před 2 roky

BojSmykovc

Zeptám se možná blbě skoro u konce, ale zaujala mně diskuze že jsou různé možnosti překladu. Kde prosím když jsou na výběr konkrétní slova ? Děkuji

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

U těch většinou není více než jedna možnost překladu, nicméně pokud se vám povede ty slova poskládat tak, že z nich vznikne správná odpověď, systém jí uzná.

před 2 roky