"Přišel jsem o nohu."

Překlad:I lost a leg.

December 25, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Honza_U

ten neurčitý člen je dost zvláštní, i kdyby šlo o nohu od židle....


kochy1

Nechybi zde "my" kdyz se jedna o cast tela?


Voyta
Mod

Může tam být i nemusí. Ale sám bych ho použil.


queentoricorn

Dal by se v této situaci použít předpřítomný čas (resp. "I've lost a leg.")?


Voyta
Mod

Pokud nemáte kontext, prakticky v každé větě můžete použít čas minulý prostý (I lost), předpřítomný (I have lost) i předminulý (I had lost). Pokud ne, chyby nám hlašte.


Nemesis_NaR

Určitě. Nebyl-li uznán, tak poprosím o tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


queentoricorn

Díky za odpověď, popravdě řečeno nevím, jestli by to bylo uznané či nikoliv, odpovídala jsem tak, jak nabízí Duo ("I lost a leg."), protože už jsem to předtím měla přeložit do češtiny, tak jsem nechala jejich tvar. Já osobně bych to ale přeložila tím předpřítomným časem, ale s jeho poznáváním jsem měla vždycky problém, tak mě zajímalo, jestli by to bylo správně, protože se mi k tomu hodí víc. Každopádně díky.


Nemesis_NaR

Popravdě souhlasím, taky mi tam předpřítomný zní lépe. Minulý prostý však samozřejmě špatně není, záleží pak na kontextu.


BojSmykovc

Zeptám se možná blbě skoro u konce, ale zaujala mně diskuze že jsou různé možnosti překladu. Kde prosím když jsou na výběr konkrétní slova ? Děkuji


Voyta
Mod

U těch většinou není více než jedna možnost překladu, nicméně pokud se vám povede ty slova poskládat tak, že z nich vznikne správná odpověď, systém jí uzná.


BojSmykovc

Děkuji za odpověď. Jenom jsem se potřebovala ujistit že nejsem slepá a v nastaveních není někde možnost vypnout nabízení slov (aby se člověk více potrápil sám). To by se mi totiž líbílo více. Sice se dá nepodívat se na nabízené řešení, ale pak když člověk vybírá slova, tak je ovplyvnen tím co tam je a nezjistí jestli by jeho varianta byla správná.


Voyta
Mod

S tím jde dělat jediná věc, používejte Duolingo z počítače, v prohlížeči. Aplikace na mobilu je asi dělaná tak, aby uživatelé museli co nejméně psát, protože na mobilu se moc snadno nepíše. V prohlížeči žádné nesmysly jako seřazení slov nejsou.


BojSmykovc

perfektní, tak to bude ono..... Dnes jsem objevila čaro této aplikace na počítači (bohužel až po ukončení všech úrovní) a s informací od Vás to bude ještě atraktivnější. Některé lekce si díky tomu projdu znovu. Nebo možná všechny.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.