1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ti ptáci čtou noviny."

"Ti ptáci čtou noviny."

Překlad:The birds read the newspaper.

December 25, 2015

22 komentářů


AlenaMehrl1

Tam ale neni Ty noviny!?


Voyta
Mod

Nemusí být. Vzhledem k tomu, že čeština nemá určitý člen, který má váhu někde mezi ukazovacím zájmenem a ničím, můžete použít obojí - "ty noviny" i "noviny".


LudmilaHle

Prosím, jak tedy poznám, že správně je "the newspaper" a ne "a newspaper"? Kladu tuto otázku už poněkolikáté a ještě jsem se to nedozvěděla :(.


ZdekaSchoo

správně je obojí


anglitina974872

Jestliže množné číslo nemá člen a jak jsem chápala, v této větě je víc ptáků tudíž čtou vícero novin a nenapsala jsem tedy před noviny žádný člen. Nelze tedy napsat the birds read newspaper?


nueby

"Newspaper" je jednotné číslo počitatelného podstatného jména, takže nenapsat před to člen ani jiné určující slovo není přijatelné. I několik gramotných ptáků sice mohlo číst jedny noviny (a newspaper/the newspaper), ale máte-li pravdu a četli těch novin vícero, bylo by to (the) newspapers.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena


Mirka431958

Vždy u jednotného čísla vyžadujete a, není-li tam ten,ta,to,ti...a najednou chcete ale the newspaper , aniž tam je


ladavala

Nechceme, je uznáváno "[he newspaper/a newspaper/the newspapers/newspapers".


tatka_
Mod
Plus

a newspaper


Radka99090

Proč nemůže být "The bidrs read newspapers". Není přeci jasné, zda čtou jedny nebo např. dvoje noviny? Děkuji za odpověď.


tatka_
Mod
Plus

“The birds read newspapers.” je prijimana varianta. Ve vasi vete mate preklep ve slove birds.


Ravenclaw74

The birds read newspaper. Co je tam špatně?


ZdekaSchoo

chybí člen, newspaper je počítatelné slovo, v jednotném číslo musí mít člen, buď the birds read a newspaper nebo the birds read newspapers, popřípadě s určitým členem the birds read the newspaper nebo the birds read the newspapers


JanKottas

Proc those.. jsou nejake zakonitosti kdy lze pouzit those misto the?? Diky


kacenka9

Problem je v tom, ze cestina nema cleny a pokud je clen potreba nejak prelozit (coz v mnohych vetach je), napomaha si ukazovacim zajmenem. A pri zpetnem prekladu z CJ, kde je 'ti' je mozne pouzit jak 'the', tak 'those'.


Klra960628

Když dám člen pokaždé, tak vlastně nic nezkazím, nebo se mýlím?


kacenka9

Mylite. Cleny jsou urcite a neurcite a rici tu samou vetu s jednim nebo druhym z te vety dela vetu trosku jinou. A pak jsou podstatna jmena, ktera cleny nemaji. Neurcity clen neexistuje v mnoznem cisle vubec. Nepocitatelna podstatna jmena nemaji neurcity clen ani v jednotnem. Neni tam nic. Takze, kdyz date vsude treba urcite THE, tak se strefite mozna v 25% pripadu.


Aalda

Proč u předchozí věty "The boy has the dogs" bylo striktně vyžadováno v překladu "ty psy" a tady není "ty noviny"?


ZdekaSchoo

protože to máte přeložit do angličtiny, přečtěte si zadání

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.