"Máme bílá prostěradla?"

Překlad:Do we have the white bedsheets?

December 26, 2015

23 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Richard614795

v textu otázky není uvedeno ta bílá prostěradla. Dá se u vás najít pravidla na použití určitých a neurčitých členů?


LZt9pqgI

proč je chybně: do we have a white bedsheets


widle

Neurčitý člen (a) se používá jen s jednotným číslem. Tady jsou prostěradla množná, čili tam se neurčitý člen nehodí.


ubomrharuk

Proč není uznána odpověď bez určitého členu? "Do we have white bedsheets?" V množném čísle přece není člen povinný.


DalimilLau

Ve slovniku je slovo bed sheets rozdelene, zde spojene. Proc?


widle

Obojí je možné.


MichalPole4

Jak to že uzná i bez členu? Výjimka?


widle

V množném čísle není člen povinný. Respektive místo neurčitého členu se používá člen prázdný.


Honza47643

Proč musí být "Have we got white bedsheets?" a ne jen "Have we white bedsheets?" ? Díky za vysvětlení.


widle

"Have we white bedsheets?" je špatně utvořená otázka. Otázky se v angličtině tvoří pomocí slovesa "do", správná odpověď by tedy byla "Do we have white bedsheets?"

Formulace s "Have we got" je přípustná taky, je to hovorová britská varianta. Bohužel je podobnější tomu, co jste napsal, než ta správná, takže když se Duolingo snaží najít nejbližší správnou možnost, předhodí vám tohle.


Jenda82

ve třetí odpovědi není bedsheets ale je sheets a tedy vlastně nebyla žádná odpověď dobře.


PavelD.

kde je chyba pls.


widle

To se bez vaší odpovědi říct nedá.


Jenda-48

Opět není "bedsheets", pouze "sheets". Duolingový šotek zase řádí?


STARrayna

Já tomu nerozumim. jaky je rozdil mezi bedsheets a sheets Jediny co me napadá ze nemysli prosteradlo na postel, ze by mysleli jine prosteradlo na neco jineho,ale nevim na co


Jenda-48

Slovník sheet [Si:t] n 1. (bed) sheet prostěradlo 2. list, arch (papíru ap.) 3. plát (ocelový ap.) Řazení dle četnosti použití Chybí ještě přikrývka, deka,...


DitaatiD

Proč by nemohlo být "Have we..." místo "Do we have..."?


jenda48

Protože v současné době je to archaimus, jak mi bylo již dříve vysvětleno. Už se to nepoužívá, tak to AE Duolingo nebere. Vše se vyvíjí....a stárneme...


AZtour

Jak rozlišují Angličani prostěradlo a povlečení. U nich je to totéž? My se učili prostěradlo bedline a povlečení bedsheets!!


alexander.pesak

proč tady je prostěradlo bedsheets a ne jen sheet, a v jiné větě to vyžadovalo jenom sheet?


sarka494415

Proc nemuze byt clen neurcity (nejaka bila prosteradla?


Lenka840880

Opět správně a vyhodnoceno jako chyba...


Dadunna

Do p* už...Jak mám vědět, že jsou to TA konkrétní bílá prostěradla, když to tam není napsané, u množného čísla se člen nedává ne?...tak proč to nebere i bez čleu...proboha udělejte už něco s těmi členy, když to tady není poznat...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.