1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie sind gute Schüler."

"Sie sind gute Schüler."

Çeviri:Onlar iyi öğrenciler.

December 27, 2015

4 Yorum


deti1959

Öğrenciler yani çoğul için:

<pre> Sie sind gute Schüler = Onlar iyi öğrenciler. Sie sind die guten Schüler = Onlar iyi öğrenciler. </pre>

Tek öğrenci ise kibar konuşma için:

<pre> Sie sind ein guter Schüler = Siz iyi bir öğrencisiniz. Sie sind guter Schüler = Siz iyi öğrencisiniz. Sie sind der gute Schüler = Siz iyi öğrencisiniz. </pre>

Yukarıdaki yazılımlarda hatalı olan var mı? Artikel kullanımında yol gösterici olsun anlamında soruyorum.


mizinamo

Evet, "Sie sind guter Schüler" hatalı. Tekilde belirteç gerekiyor: "ein guter Schüler, der gute Schüler, mein guter Schüler, dieser gute Schüler, ..." ama "guter Schüler" yeterli değil.

"Sie sind die guten Schüler", "Sie sind der gute Schüler" belirli cümleleri için, ben "İyi öğrenciler onlar", "İyi öğrenci sizsiniz" diye söylerdim.


deti1959

teşekkür ederim.


KissMyAdonis

yok artikel tercih meselesi zaten ama tabi akusativ dativ lerde önemli

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.