Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sie sind gute Schüler."

Çeviri:Onlar iyi öğrenciler.

2 yıl önce

6 Yorum


deti1959
deti1959

Öğrenciler yani çoğul için:

<pre> Sie sind gute Schüler = Onlar iyi öğrenciler. Sie sind die guten Schüler = Onlar iyi öğrenciler. </pre>

Tek öğrenci ise kibar konuşma için:

<pre> Sie sind ein guter Schüler = Siz iyi bir öğrencisiniz. Sie sind guter Schüler = Siz iyi öğrencisiniz. Sie sind der gute Schüler = Siz iyi öğrencisiniz. </pre>

Yukarıdaki yazılımlarda hatalı olan var mı? Artikel kullanımında yol gösterici olsun anlamında soruyorum.

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, "Sie sind guter Schüler" hatalı. Tekilde belirteç gerekiyor: "ein guter Schüler, der gute Schüler, mein guter Schüler, dieser gute Schüler, ..." ama "guter Schüler" yeterli değil.

"Sie sind die guten Schüler", "Sie sind der gute Schüler" belirli cümleleri için, ben "İyi öğrenciler onlar", "İyi öğrenci sizsiniz" diye söylerdim.

2 yıl önce

deti1959
deti1959

teşekkür ederim.

2 yıl önce

KissMyAdonis

anlamı verdikten sonra sorun yok bence cokta gramatik detaylara takılmamak gerek o zaman dil öğrenimi zorlaşır

1 yıl önce

Turcan783559

O zaman dili ogrenmis olmazsiniz. Formal bir ortamda dikkate alınmazsınız. Dil bilgisi önemlidir.

11 ay önce

KissMyAdonis

yok artikel tercih meselesi zaten ama tabi akusativ dativ lerde önemli

1 yıl önce