"Nepamatuji si tu otázku."

Překlad:I do not remember the question.

December 28, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Vlcek1942

Překlad: "I do not remember that question." je špatný?


Voyta
Mod

Už ne, díky za upozornění.


Vlcek1942

Takže když mi to tuto odpověď před chvílí neuznalo jako správnou, tak teď už by jí to jako správnou s "that" místo "the" uznalo?


nueby

Ne sice teď, ale brzy, po synchronizaci databází, zhruba za pár hodin.


Vlcek1942

Dovolte dotaz: "the" a "that" není úplně totožné. Kdy se používá pouze "that" a kdy pouze "the" (myslím tím, kdy se dá použít jen jedno, neboť použití druhého je v daném případě nesprávné)? "That" znamená i "že", pokud se nepletu.


Nemesis_NaR

Záleží na jejich postavení ve větě...

  1. Před podstatným jménem - tam by měly vždy být obě možnosti s tím, že "that" je důraznější. "That boy" se dá přeložit jako "Tamten kluk", zatímco "the boy" bude buď jenom kluk, případně s přidaným ukazovacím zájmenem "ten kluk", rozhodně to ale neznamená "tamten". Shrnuto podtrženo - the a that se překrývají pouze pro výraz "ten kluk". Taky stojí za zmínku, že člen "the" ani jinde než před podstatným či přídavným jménem být nemůže.

  2. That jako podmět či předmět - "That was good" - "To bylo dobré"; "I know that" - "Vím to."

  3. That jako spojka že - "I think that you are right" - "Myslím si, že máš pravdu"


Vlcek1942

Děkuji mnohokrát za vysvětlení.


LukasHerbs

Proč nemohu použít spojení - I do not remember the ask?


Termotka

ask je ptát se nikoliv otázka


Mindtsu

I don't remember the question...is it wrong?!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.