1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Er hat Brot."

"Er hat Brot."

Çeviri:Ekmeği var.

December 28, 2015

20 Yorum


Mert780998

neden artikel olmamasina ragmen - i eki?


JohnyyWalkerr

Emin değilim fakat bu 'i' şahıs eki olan i galiba belirtili nesne eki olan i değil


Violentica1

Er, es ve sie arasında ne fark var?


rsd.r

Hepsi "o" demek. "er" eril, "sie" dişil, "es" nötr için. "sie" hem de "onlar" demek, büyük harfle yazılan "Sie" ise resmi olarak "Siz" demek.- https://www.duolingo.com/skill/de/Basics-1


Tunabey_20

onun ekmeği var niye olmuyor?


sakine713403

Bendede aynisi oldu ne sacma bisey


KaanKoyun

Er erkek için sie kadın için es cansız varlık. He, she, it gibi


Serdar309409

Haben = Sahip olmak.. Haben fiilinin Er ' e göre çekimi hat olduğundan bir sahiplenme söz konusu.Ekmeği var.


CihatKeski1

Merhabalar! Burda "Ekmek onun" diyemezmiyiz?


mavibeyaz3

Bende dogru cevapladim lakin ezbere cevaplamiş gibi oldu. Cumlede ekmeğ-i ... diye algilatan nedir?


zamanegencitr

Katılıyorum fakat Almanca bizim dilimiz gibi değil. Dolayısıyla Almancayı Türkçeye çevirdiğimiz zaman olmayan zamirler ortaya çıkabilir. Ve de almanca bir cümlede sen ben o siz biz onlar zamirleri olursa zaten o cümle türkçeye çevirildiğinde ister istemez ekmeği beyazı sütü vs. diyebiliriz. Kısaca Almanca ile Türkçe farkı işte


zamanegencitr

Merhabalar Artikel ne ? Bileniniz açıklayabilir mi?


SrdSrd1

Der die das almancanin en sacma ama omurga kemigi


MehmetBulu899781

"Ekmeği yiyor" olması için die artikelini alması gerekirdi


EBRAR515562

Tamamıyla yanlış er o demek ama o yok


Emre880773

Er hat das Brot, da yazılabilir miydi? Akkusative konusuna göre ismin -i hâli için yazmak lazım sanırım.


sakine713403

Bu cok sacma bir cümle nasil yazcagimi bilmiyorum

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.