"We have explained that we do not like pepper."

Translation:Wyjaśniłyśmy, że nie lubimy pieprzu.

December 29, 2015

6 Comments
This discussion is locked.


Olga_Makarewicz

Dlaczego nie mogę napisać "Wyjaśniliśmy że nie lubimy papryki"?


patkaza

Wytłumaczyliśmy/łyśmy should also be correct


RadioMedicus

What's the difference between "wyjaśniliśmy" and "wyjaśniłyśmy"?


immery

gender of the subject

my wyjaśniłYśmy- one wyjaśniły
my wyjaśniliśmy- oni wyjaśnili

Let's talk about a group of people here for now:

my wyjaśniłyśmy= no male people with us
my wyjaśniliśmy= at least one male person in the group.


Firehorse1966

Nadal nie łapie,pepper to papryka czy pieprz. Kiedy to tłumaczyć jako paprykę a kiedy jako pieprz.


Jellei

No właśnie jest śmiesznie, bo to i jedno i drugie. I w paru innych językach (np. hiszpański) te słowa są bardzo podobne, a Polacy zastanawiają się, o co chodzi, bo u nas nie ma żadnego podobieństwa.

Nasze tłumaczenie dla słowa "papryka" to "bell pepper", ale prawdę mówiąc to coś co można znaleźć na Wikipedii, ale w codziennym języku prawie nikt tego nie użyje, po prostu użyją "pepper".

Ważną różnicą pomiędzy oboma znaczeniami słowa "pepper" jest policzalność: papryki można policzyć, pieprzu nie, można co najwyżej policzyć ziarenka. Tak więc w tym zdaniu, w którym jest "pepper" a nie liczba mnoga "peppers", musi chodzić o pieprz. W innych zdaniach mogłoby być "a pepper" dla papryki, i znowu samo "pepper" dla pieprzu.

Dodatkową trudnością jest to, że w polskim często używamy nazw warzyw w liczbie pojedynczej mając na myśli liczbę mnogą. Np. raczej powiemy "Lubię paprykę", a nie "Lubię papryki". Natomiast z owocami tak nie jest, raczej oczywistością jest "Lubię jabłka/gruszki/śliwki" a nie "Lubię jabłko/gruszkę/śliwkę". To też utrudnia zobaczenie, że w angielskim te papryki powinny być w liczbie mnogiej.

Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.