1. Форум
  2. >
  3. Тема: English
  4. >
  5. "He had just eaten."

"He had just eaten."

Переклад:Він щойно поїв.

December 29, 2015

20 коментарів


NatalyaShy

Мене бентежить минулий перфектний... Чому не "has just eaten"?


Nordry

Обидва варіанти приймаються :)


Andrew97888

Бо це дебільний додаток


_sergiy_

Як на мене то варіант "Він тільки-но поїв" теж має сенс.


AngelikaPi10

Що не так з "їв"?


Nordry

"Їв" - недоконана форма, а "had" вказує на завершеність (доконаність) дії.


Fb8U1

"В англійській мові є 16 граматичних часів. Форм доконаного і недоконаного виду немає." Це цитата із: https://opentalk.org.ua/langstory/gramatika-angliiskoi-movi

Я розумію це так, що доконаний вид української не можна жорстко прив'язувати тільки до часів Perfect. Чи я помиляюсь, що слід зважати на контекст? Адже у визначенні Past Simple теж присутня фраза "завершена дія". Буду вдячний за допомогу, бо Ваш коментар не збігається з моїми висновками. Правила треба не тільки знати, але і правильно трактувати.


Nordry

Дивно, якщо чесно, скільки вивчала англійську мову як у школі, так і в університеті, та мені вперше доводиться чути про те, що в ній "форм доконаного і недоконаного виду немає" взагалі. Так, їх дійсно немає, але у окремих часах, зокрема найчастіше у часах групи Simple. Що ж до інших, то буквально з тиждень тому шукала підтвердження своєї думки для пояснення в іншому завданні і з іншого приводу на англомовному форумі, але там розглядалася ситуація з варіантом одного й того ж речення в різних часах і носій, який надавав пояснення щодо різниці семантичних значень варіантів, щодо часів групи Perfect теж зазначав, що ці часи свідчать саме про завершеність (доконаність) дії.

А зараз ось дочитала всю статтю за Вашим посиланням, дійшла до висновку, що, згідно продовження цитати "Для утворення форм часу і способу в англійській мові вживаються переважно допоміжні дієслова (I am writing, I have written, I shall write і т. д.)", у попередньому реченні про форми малося на увазі, що самі дієслова в англійській мові не мають форм доконаного/недоконаного виду (що дійсно так), а не часи. Тож більше скидається на те, що автори статті просто не дуже коректно висловилися - на даному ресурсі іноді трапляються подібні речі.


Fb8U1

Дякую. Знадобився певний час, щоб дещо перечитати і переосмислити. Так, часи Perfect перекладаємо доконаним видом. А із недоконаним залишаються питання, якими часовими формами він передається англійською. Past Simple - бачу переклади доконаним і недоконаним видом. Це правильно? Past Continuous - чи завжди перекладається недоконаним видом?


Nordry

Так. Взагалі часи групи Simple дозволяють переклад як доконаною, так і недоконаною формою дієслів (якщо немає ніяких інших вказівок на завершеність/незавершеність дії), оскільки вважається, що у таких реченнях важливий сам факт передачі інформації про саму дію, а не її результат. Тому при перекладі даної групи часів майже завжди орієнтуються за контекстом. А щодо Continuous, то на те він і "тривалий", щоб перекладатися недоконаним видом, адже, незалежно від того, зараз, у минулому чи в майбутньому, дія завжди лише виконуватиметься у той момент часу, про який ми говоримо.


Fb8U1

Із Вашою допомогою пазл "доконаний - недоконаний" складається. Дякую.

Я раніше давав посилання на opentalk, яке коментував неправильно. Тепер доведеться видаляти при нагоді.


mypoing

"Він нещодавно поїв" помилка? Я думаю, цей варіант теж має право на життя, проте згоден, що ідеальним є використання слова "щойно".


Hailunna

Нещодавно - це recently, а контекст речення дещо інший


YulianKukh

підтримую, проте всім плювати)


q526

Чому неправильно "він вже поїв"?


fxh39

Бо "вже" вказує тільки на доконаність дії. А наявне в реченні "just" вказує ще й на час, коли це відбулося.


Vital153055

не знаю, там eaten взагалі не звучить, якась team


Fb8U1

Звучить нормально. Зверніть увагу, що останній склад укорочений, голосна майже не звучить - ітн. Спробуйте почути, те, що треба, і почуєте.


AndriiDeineko

Він наразі поїв?


fxh39

Мене дивує, чому вжито "had" поряд із "just". Не логічно.

Вивчайте англійську мову, приділяючи цьому лише 5 хвилин на день. Безкоштовно.