1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já chci další jablko."

"Já chci další jablko."

Překlad:I want another apple.

December 31, 2015

9 komentářů


Filip839251

Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč nemůže být: "I want next apple."? Popis od Nemesis shrnuje proč nemůže být next a neurčitý člen, ale next samo o sobě se mi zdá použitelné, protože kontext věty není jasný. Předem děkuji za odpověď.


nueby

Máte pak počitatelné podstatné jméno v jednotném čísle bez tzv. určujícího slova. Tím je obvykle jeden z členů, ukazovací zájmeno (that, this) nebo přivlastňovací zájmeno (your, her). Jsou i další možnosti, ale prázdné to nechávají hlavně cizinci z jazykových zázemí, kde nejsou členy.


Howking3

jednou je to other, jednou another smysl je stejný ale zásadně je špatně to co zvolím.


PetrUrban3

Nemůže být "I want next an apple"?


Nemesis_NaR

Nemůže z vícero důvodů.

  • Když už by tam teoreticky byl neurčitý člen, tak by musel být před next - "I want a next apple."

  • "Next" znamená další jako "další v pořadí" a z tohoto důvodu tam vůbec neurčitý člen být nemůže, muže to být jen se členem určitým - "I want the next apple" = "Chci to další jablko"

  • Shrnuto podtrženo, "next" se sem nehodí.


ZdenkaHora

Poučky uvádějí, že může být "another one"..., proč mi Duo neuznalo? (Děkuji za odpověď!)Z.


Pavla631369

proč prosím nejde - i want one more apple


ladavala

To znamená chci "ještě" jedno jablko.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.