Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Já chci další jablko."

Překlad:I want another apple.

0
před 2 roky

4 komentáře


PetrUrban3

Nemůže být "I want next an apple"?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Nemůže z vícero důvodů.

  • Když už by tam teoreticky byl neurčitý člen, tak by musel být před next - "I want a next apple."

  • "Next" znamená další jako "další v pořadí" a z tohoto důvodu tam vůbec neurčitý člen být nemůže, muže to být jen se členem určitým - "I want the next apple" = "Chci to další jablko"

  • Shrnuto podtrženo, "next" se sem nehodí.

2
Odpovědět1před 2 roky

Filip839251

Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč nemůže být: "I want next apple."? Popis od Nemesis shrnuje proč nemůže být next a neurčitý člen, ale next samo o sobě se mi zdá použitelné, protože kontext věty není jasný. Předem děkuji za odpověď.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Máte pak počitatelné podstatné jméno v jednotném čísle bez tzv. určujícího slova. Tím je obvykle jeden z členů, ukazovací zájmeno (that, this) nebo přivlastňovací zájmeno (your, her). Jsou i další možnosti, ale prázdné to nechávají hlavně cizinci z jazykových zázemí, kde nejsou členy.

1
Odpovědětpřed 1 rokem