"Die Kinder sind gut."

Çeviri:Çocuklar iyi.

January 1, 2016

22 Yorum
Tartışma kilitli.


Makberwankenobi

kinder zaten çocuklar değil mi sind de ler lar eki demek niçin ikiside anı cümlede kullanılmış


Gknsvs

İngilizcedeki are olarak düşün.


MetinAydinn

Şöyle düşün reklamlarda hani diyor ya "kinder süprise çikolata" :)) yani "çocuklar sürpriz çikolata" almancada "kinder" çocuğun çoğul hali olan "çocuklar"dır.


gorkemybt

Oradaki "sind" "-dir" anlamı katmış. Şöyle: "çocuklar iyidir."


Kutay350973

Sağol abi çok yardım dokundu!! :D (lingotun hayırlı olsun)


bilmiyomtskby

İyidir deil ki cevap iyi


Fatih142

Evet, bende meraktayım bu konuda? Acaba fiiller için ayrı çoğul sözcüğü mü eklemek gerekiyor diye düşündüm ama pek olası gelmedi?


Brcbrc28

Sind var iyiler olmasi gerekmez mi cumle hatali bence


kuttilinisikamu

iyi=güzel Türkçe'de böyle bir cümle yapısında "çocuklar güzeldir" diye de anlaşılır. Çocuklar nasıl? sorusuna "Die Kinder sind gut" cevabı "çocuklar iyi" diyerek cevap verilebilir


Bla0111

Şimdi misafir çocukları eve geldiğinde ebevenleri çocuklar iyi mi deyince biz de Die kinder sin gut" böyle mi diycez


[aktif olmayan kullanıcı]

    neden die kinder? cocuklar notr degil miydi? das kinder olmasi gerekmiyor mu? aciklar misiniz


    [aktif olmayan kullanıcı]

      cogul oldugu icin die kinder. kind olsaydi das kind olacakti sanirim.


mizinamo

      Evet doğru.

      das Kind - çocuk; die Kinder - çocuklar.

      çoğul olursa her isim "die" olur. "der Mann, die Frau, das Kind -- die Männer, die Frauen, die Kinder" (adam/erkek, kadın, çocuk --- adamlar, kadınlar, çocuklar).


ELENCEZAMA13

      Almanca okuyabiliyormusunuz☺


mizinamo

      Tabii ki, Alman'ım :)


jazzyilker

      Die frauen sind gut...... Kadınlar iyidirler Die Kinder sind gut ...... Çocuklar iyi. Nasıl oluyor böyle? Neden biri iyidirler, digee sadece iyi..??


Nisanal7

      K nin büyük olup olmaması bu kadar önemli mj


MehtepBiri

      Sind in anlami nedirkullanim amacını anlamadim

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.