"Die Kinder sind gut."

Çeviri:Çocuklar iyi.

2 yıl önce

14 Yorum


Makberwankenobi

kinder zaten çocuklar değil mi sind de ler lar eki demek niçin ikiside anı cümlede kullanılmış

2 yıl önce

MetinAydinn

Şöyle düşün reklamlarda hani diyor ya "kinder süprise çikolata" :)) yani "çocuklar sürpriz çikolata" almancada "kinder" çocuğun çoğul hali olan "çocuklar"dır.

1 ay önce

Gknsvs

İngilizcedeki are olarak düşün.

2 yıl önce

Fatih142
Fatih142

Evet, bende meraktayım bu konuda? Acaba fiiller için ayrı çoğul sözcüğü mü eklemek gerekiyor diye düşündüm ama pek olası gelmedi?

2 yıl önce

Brcbrc28

Sind var iyiler olmasi gerekmez mi cumle hatali bence

1 yıl önce

kuttilinisikamu

iyi=güzel Türkçe'de böyle bir cümle yapısında "çocuklar güzeldir" diye de anlaşılır. Çocuklar nasıl? sorusuna "Die Kinder sind gut" cevabı "çocuklar iyi" diyerek cevap verilebilir

7 ay önce

TahaBostan2

Ben Almanca öğretmeniyim "Kinder" kelimesi "ler" eki almış o yüzden "sind" kelimesine gerek yok

8 ay önce

yeUPOic9

burada "sein" Türkçe'deki yüklem yerine geçiyor, "sind gut" "iyi olmak" şeklinde çevirilebilir. Almanca'daki tek fark yüklemin cümledeki özneye göre çekimlenerek değişiklik göstermesi. Dolayısıyla basit sorulara verilen cevaplar dışında yüklemi olmayan bir cümle eksik bir cümle olur ve bu yüzden burada "sein" fiilinin olması gerektiğini düşünüyorum.

4 ay önce

sumeyye92

çocuklar güzel?

1 yıl önce

aybatuhan17

neden die kinder? cocuklar notr degil miydi? das kinder olmasi gerekmiyor mu? aciklar misiniz

2 yıl önce

aybatuhan17

cogul oldugu icin die kinder. kind olsaydi das kind olacakti sanirim.

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet doğru.

das Kind - çocuk; die Kinder - çocuklar.

çoğul olursa her isim "die" olur. "der Mann, die Frau, das Kind -- die Männer, die Frauen, die Kinder" (adam/erkek, kadın, çocuk --- adamlar, kadınlar, çocuklar).

2 yıl önce

ELENCEZAMA13

Almanca okuyabiliyormusunuz☺

7 ay önce

mizinamo
mizinamo

Tabii ki, Alman'ım :)

7 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.