Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Wir lesen Zeitungen."

Çeviri:Gazete okuyoruz.

0
2 yıl önce

14 Yorum


Yusuf_turan

bence dogru cevaplar arasina "gazeteleri okuyoruz" eklenmeli, gazete okuyoruz sanki bir gazeteyi bircok kisi okuyormus düsüncesi uyandiriyor...

16
Cevap ver2 yıl önce

zey_len

"Zeitungen" çoğul değil mi? Yani cevap "Gazeteler okuyoruz" olması gerekmiyor mu?

14
Cevap ver2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçede "gazeteler okuyoruz" , "portakallar yiyoruz" falan demiyoruz normal dilde. Bu tip şeyler türkçede tekil almanca ingilizce gibi dillerde çoğul kullanılır. Her şey birebir çevrilmez

14
Cevap ver2 yıl önce

Junghami
Junghami

Gazeteyi okuyoruz ile gazeteleri okuyoruz farklı şeyler. Ortada birden cok gazete varsa gazeteleri deriz Türkçe'de de.

3
Cevap ver9 ay önce

YkselAkyol

Gazeteleri okuyoruz olmayacak mı?

2
Cevap ver1 yıl önce

falancaninoglu

"Gazeteleri okuyoruz" olmuyor, neden cunku boyle dersek o gazeteler bilinen olur, ismi cismi sayisi iki taraf icin de bellidir, basina da "die" gelmesi gerekir. Yani gazeteleri okuyoruz'un almancasi wir reden die zeitungen dir. Soru boyle olmadigina gore, cevap da oyle olmaz. Sorunun birebir karsiligi "gazeteler okuyoruz" dur, bu da turkce ifadeye uymadigindan yerli cevirisi "gazete okuyoruz" olur. Yani herhangi bir dilde, sayida, isimde gazete/gazeteler.

2
Cevap ver3 ay önce

Fatih932650

Die Zeitung = Gazete Die Zeitungen=Gazeteler ????

1
Cevap ver9 ay önce

EmreKocapi1

Gazeteler okuryorum

0
Cevap ver4 hafta önce

KubilayKaanK

Gazeteleri okuyoruz dogru olmalı

-1
Cevap ver8 ay önce

SevincUrne

Zeitungen, gazeteler ise "gazeteleri okuyoruz" doğru olmalı.

-1
Cevap ver8 ay önce

ismail217804

elbetteki gazeteleri okuyoruz dogrudur. Konu basligi bile cogullar zaten.

-2
Cevap ver7 ay önce

Mustafa994769

Gazeteleri okuyoruz.

-2
Cevap ver7 ay önce

Turgay130533

Gazeteleri okuyoruz dogrusu

-2
Cevap ver6 ay önce

TubaToluna

En eki çoğullastiriyor. Bir hata var sanki

-2
Cevap ver6 ay önce