1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I want to discover the world…

"I want to discover the world."

Překlad:Chci objevovat svět.

January 2, 2016

26 komentářů


PetrMalek2

Proc "the world" neuzna jako "ten svet", ale jen "svet"? Pritom jinde se na tom clenu tak trva.


jgstcd

Netrvame ani na pritomnost ani na absenci clenu, jenom na to aby se vety znely aspon trochu prirozene a zachytily vyznam puvodni vety. Tady je clen povinny v anglictine a "ten" v cestine je bud neprirozene, pokud nechceme zduraznit ze jde o tomhle svete, nebo blby preklad, pokud to chceme zduraznit.


PetrMalek2

Děkuji za vysvětlení.


romanj14

je možné nejako rozlíšit či veta znamená "obejvit" alebo "objevovat" ?


JohankaE

Taky se chci zeptat.


JiNeern

Ne. Jen z kontextu.

Slovesný vid je specialitou slovamskych jazyků, jine jazyky jej nerozlišují.


Jitka709231

Já jsem to přeložila " Chci prozkoumat svět" , vím, že discover je objevit, objevovat, ale nějak mi to tam nesedělo


gaston68cz

Tenhle překlad se mi taky líbí.


jgstcd

"Prozkoumat" by bylo "explore".


gaston68cz

No jo, ale v češtině "objevit" lze jen něco o čem se dosud nevědělo, a se světem ("objevit svět") to nedává smysl - kdyby to bylo "I want to discover an uknown island" tak bych to "objevit" zcela bral. "Objevovat svět" lze, ale v tom zase je hodně výrazný průběh (tedy asi "I want to be discovering"). Z těchto důvodů se mi to "prozkoumat svět" docela líbí.


jgstcd

Mne ale nejde o tom co zni lepe ani o tom co dava smysl, jenom o tom co rika puvodni veta.


gaston68cz

A co tedy říká? Já ji chápu asi jako frázi "Chci poznat svět".


jgstcd

V prenesenem smyslu se tak pouziva, ale doslovny vyznam je prave ten o nemz jste nahore stezoval. V tom se nelisi od ceskeho objevovat/objevit. Kdyz clovek to chtel podat lehce metaforicky v anglictine, a da se ten metafor zachovat v cestine, neni duvod myslet ze by to nechtel delat.


JiNeern

Jen takovou poznámku pro Vás: Ve Vašem komentáři níže (nelze odpovědět přímo na něj) máte slovo "ten metafor". To je ale chyba – v češtině je zásadně "ta metafora", jiná možnost není (ani v nespisovných vrstvách češtiny).


PetrPilny

Proč prosím nejde toto:. Chci objevit ten svět.


LukasBlech

Vysvětleno nahoře.


karlinso

Nahoře vysvětleno takto: "... a "ten" v cestine je bud neprirozene, pokud nechceme zduraznit ze jde o tomhle svete, nebo blby preklad, pokud to chceme zduraznit." - Tomuto vysvětlení úplně nerozumím. Co když to opravdu chci zdůraznit? Proč je toto blbý překlad? Jak by to mělo být správně?


MirkaEberlov

Připojuji dotaz k předchozím dole. Proč objevovat? Neměl by tam v tom případě být průběhový čas? Naštěstí mi to vzalo i "objevit"...


Zdeka985336

Mě to objevit nevzalo a souhlasím, že objevovat by měl být spíš průběhový čas, předpokládám, že to znamená, svět jiný než náš, https://imgur.com/a/rgbaspB


JiKroutil

Mně to nevzalo objevit, ale měl jsem tam i ten člen (ten svět), protože jsem předpokládal určitý svět a ne ten náš. Chci se zeptat na totéž a připojuji se také.


Filomena.Prvni

"Chci objevovat svět" či "Chci poznávat svět" je jedno a totéž.


MirkaEberlov

No, oni už jsou s námi hotoví! Už nám znova nic vysvětlovat nebudou... Ptala jsem se na to, co mi nesedí i dneska (průběhový čas) před 10.měsíci...:-(


KateinaVal10

Chci poznávat svět?


Katarnaebe

Nesúhlasím so stiahnutím srdiečka...preklad bol správny...


mssK6

proč nejde - Chci objevit ten svět. (doslovný překlad) A ..!!! objevovat je snad průběhový čas


ZdekaSchoo

chci objevit svět jde, ale ne s určitým členem, proč ne vysvětlil jgstcd

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.