Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Ten pták si hraje."

Překlad:The bird plays.

před 2 roky

6 komentářů


jinkaAndsH

Prosim, jaky je rozdil mezi the a that?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

V cestine dosti mizivy. THE je urcity clen, ktery se v mnoha pripadech nepreklada a v mnoha se prelozit musi, protoze by jinak veta nedavala smysl. Ale protoze cestina nema cleny, preklada se pomoci ukazovaciho zajmena 'TEN/TA/TO/TI/TY/TA'

THAT je prave toto ukazovaci zajmeno tedy TEN-TAMTEN. Takze v cestine se jakoby prekryvaji, I kdyz v AJ jsou to rozdilna slova.

před 2 roky

GaRReTT994254

Dá se říct že the table je stůl u kterého sedim a that tabel je stůl co je opodál ? Rozumis jako ze veci co jsou u mě na které si sáhnu jsou the a věci co jsou dal na které ukazují jsou that ..

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Ani ne. Stul na ktery saham je THIS (tento, tenhle, tenhleten, tadyten). Stul tamhle je THAT (tamhleten). A 'tamhleten' je cesky i pouhe 'ten'

THE cestina nema a pokud se nahrazuje, tak prave slovem 'ten', protoze proste nic lepsiho neni.

před 1 rokem

sarance5

jak se rozpoznava: play plays love loves??????/

před 2 roky

Nemesis_NaR

Třetí osoba čísla jednotného přidává ke slovesu "s". Porovnej:

Časování sloves v češtině: "hraju, hraješ, hraje, hrajeme, hrajete, hrají"

Časování sloves v angličtině: "I play, you play, he/she/it playS, we play, you play, they play"

před 2 roky