"Es ist der letzte Moment."

Çeviri:O son andır.

January 2, 2016

7 Yorum


deti1959

Es; bu mu demek, o mu demek yoksa her ikisi de olur mu?

January 2, 2016

mizinamo

"Es" için, bence "o" en uygun.

İngilizce'nin "it".

January 3, 2016

deti1959

"Es (Alm.) = it (İng.) = O (Türkçe)" olduğunu ben de biliyorum; ancak "O" kullanılmasının uygun olduğu durumlarda "O" yu kullanmamıza rağmen Duo tarafından verilen doğru cevaplarla çelişiyor. Çünkü Duo "Bu" yu seçmiş oluyor. "Bu" yu kullandığımız bazı sorularda ise "O" yu seçtiği için yanlış oluyor. Yani bir standart yok.

Cümle yapısına göre "Es" bazen "O" bazen "Bu" anlamına gelebilir. Hangisinin uygun olacağı cümleden belli oluyor. Bu ayrım belli bir seviyeden sonra kolayca ayırt edilebilir. Bu seviyeye gelinceye kadar, Duo doğrusunu kullanmaya özen göstermeli diye düşünüyorum.

Ayrıca "Es geht mir gut = İyiyim" gibi cümlelerde "Es" için, ne "O" ne de "Bu" anlamını aramıyoruz. Yani Almanca da "Es" öznesinin farklı kullanım şekilleri var. Almanca öğreniminin başında "Es" olayı oldukça karışık biçimde ele alınmış. Bunu vurgulamak istedim.

January 3, 2016

humetin

Es ist Ende Februar

https://forum.duolingo.com/comment/27362295
O / Bu şubat sonudur.

November 24, 2018

humetin

Bu son an (Kabul edilmiyor)

son an.

November 5, 2018

humetin

Bu son andır. (Kabul edilmiyor !)

November 7, 2018

humetin

Bu son andır ( Kabul edilmiyor !!!)

November 9, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.