"EsistderletzteMoment."

Çeviri:O son andır.

2 yıl önce

7 Yorum


deti1959
deti1959

Es; bu mu demek, o mu demek yoksa her ikisi de olur mu?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"Es" için, bence "o" en uygun.

İngilizce'nin "it".

2 yıl önce

deti1959
deti1959

"Es (Alm.) = it (İng.) = O (Türkçe)" olduğunu ben de biliyorum; ancak "O" kullanılmasının uygun olduğu durumlarda "O" yu kullanmamıza rağmen Duo tarafından verilen doğru cevaplarla çelişiyor. Çünkü Duo "Bu" yu seçmiş oluyor. "Bu" yu kullandığımız bazı sorularda ise "O" yu seçtiği için yanlış oluyor. Yani bir standart yok.

Cümle yapısına göre "Es" bazen "O" bazen "Bu" anlamına gelebilir. Hangisinin uygun olacağı cümleden belli oluyor. Bu ayrım belli bir seviyeden sonra kolayca ayırt edilebilir. Bu seviyeye gelinceye kadar, Duo doğrusunu kullanmaya özen göstermeli diye düşünüyorum.

Ayrıca "Es geht mir gut = İyiyim" gibi cümlelerde "Es" için, ne "O" ne de "Bu" anlamını aramıyoruz. Yani Almanca da "Es" öznesinin farklı kullanım şekilleri var. Almanca öğreniminin başında "Es" olayı oldukça karışık biçimde ele alınmış. Bunu vurgulamak istedim.

2 yıl önce

humetin

Bu son an (Kabul edilmiyor)

son an.

1 ay önce

humetin

Bu son andır. (Kabul edilmiyor !)

1 ay önce

humetin

Bu son andır ( Kabul edilmiyor !!!)

1 ay önce

humetin

Es ist Ende Februar

https://forum.duolingo.com/comment/27362295
O / Bu şubat sonudur.

3 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.