1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ein Mann folgt uns."

"Ein Mann folgt uns."

Çeviri:Bir adam bizi izliyor.

January 2, 2016

4 Yorum


BarSancak

folgt eyleminin dativ olması türkçe ile biraz uyumsuz. genelde ismin -e halini düşünerek yapıyorum bunları. "bir adam bize takip ediyor." gibi geliyor bana. i hali akuzatif, e hali dativ kuralı her zaman işlemiyor.


unutmaz

Malesef almanca da bazı fiiller daima dativ yada akkusativ oluyor. Türkçeden bağımsız olarak. folgen fiili türkçede akusativ ama almancada dativ olarak kullanılıyor. Sen de bunu kastetmişsin zaten


Schento

"Bizi bir adam takip ediyor" kabul edilmedi. Doğru olduğunu düşünüyorum.


SabineBergmann1

Hayir, Çeviri: Uns folgt ein Mann.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.