Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The woman pays us."

Překlad:Ta žena nám platí.

před 2 roky

15 komentářů


Phong.

Is it different saying 'ta žena nás platí' a 'ta žena nám platí'? Since as I know nás is from Akuzativ and nám is from Dativ. Are they the same?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

You should believe kacenka rather than me. She's the native speaker.

před 2 roky

Phong.

Will do, thank you guys both!

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

With "nám" we are the recipients of the payment. With "nás" we are being offered as payment to someone else. So yes, it's very different.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

I disagree. It would be Ona plati nami.

Ona nas plati means she pays us for something we did. We cleaned her house and she pays for the job we provided. Ona nam plati means we are recipients of the payment but we may or may not have been the people who did the work.

před 2 roky

Phong.

So I guess most of the time without a clear context, using nás platí is better.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Not really. Either is used pretty much equally. Most of the time you 'assume' that 'plati nam' means we are being paid for our services/goods. You typically would have to have some other context to understand that we are being paid for services/goods of somebody else.

před 2 roky

jujatko

ta žena nám platí ... znamená že nám dává výplatu? nebo to má smysl spíše, že ta žena za nás platí ... účet v restauraci ...

před 1 rokem

Karoliina765050

Znamena 'ta zena nam plati' a 'ta zena za nas plati' v cestine totez?

před 4 měsíci

Baxovaholk1

Neslo by i zena nam plati?

před 6 měsíci

Karoliina765050

Je tam urcity clen, takze by ta zena mela byt nejak specifikovana.

před 4 měsíci

Vera946488

Už mě to nebaví!!! Pořád dokola překládám ty samé věty, 3 dny jsem na 32% a neotvírají se mi další lekce!!!! I když už je mám zlaté! Nikdo není schopný mi říct, co mám dělat :-( Podpora nereaguje. K čemu tu tedy je???? Proč to nefunguje????

před 1 rokem

LucinkaPalacinka

Opakování opakování opakování :) Záleží od toho, kolik XP denně nazbíráte. Já jsem taky nějaký čas pořád na stejné úrovni, ale jelikož mým cílem není ani tak číslo zde kam se dostanu, ale procvičování angličtiny, není to takový problém :)

před 1 rokem

LucinkaPalacinka

Jestli jste přešli všechny úrovně (na konci už máte zlatou sovu), nové lekce nejsou, opakují se pořád stejné, ale složitost vět se postupně zvyšuje

před 1 rokem

Karoliina765050

Pokud je moucha v systemu, tak ji bohuzel nevyrasi moderatori, ale jen ta podpora :(

před 4 měsíci