1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "¿Qué hay que escribir?"

"¿Qué hay que escribir?"

Traducción:Què cal escriure?

January 8, 2016

3 comentarios


TaliaBoi

No es pot dir "que hi ha que escriure?"


oriolib14

No, aquesta és una traducció literal del castellà i única d'aquest, i que en català no té sentit.


Oceanotti

Obligación, necesidad y conveniencia

Para expresar obligación, necesidad o conveniencia en catalán, hay diversas maneras.

haver de + infinitivo

  • Hem de realitzar la feina.

caldre + infinitivo (o caldre que + verbo)

  • Cal realitzar la feina.

  • Cal que realitzem la feina.

haver-se de + infinitivo, ser necessari + infinitivo (o ser necessari que + verbo)

  • S'ha de realitzar la feina.

  • És necessari realitzar la feina.

  • És necessari que realitzem la feina.

En cambio, los calcos del español como *tenir que + infinitivo, *ser precís + infinitivo (o bien *ser precís que + verbo), o *hi ha que + infinitivo (calco de hay que) se consideran barbarismos inaceptables, por mucho que estén bastante extendidos.

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.