1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I touched the cat."

"I touched the cat."

Překlad:Dotkl jsem se kočky.

January 10, 2016

16 komentářů


Milano3107

Proč by nemohlo být "Já se dotýkal kočky?"


Voyta
Mod

"Dotýkal" naznačuje průběh, takže by to bylo "I was touching the cat".


KumoSK

Ja sem se dotknul te kocky nespravne proc


kacenka9

Protoze je 'JSEM', nikoliv 'sem'. Sem je urceni smeru


mistervsteen

why is there 'se'? why isn't 'Dotkl jsem kočky' right? (I am learning czech this way, so sorry for speaking english...)


kacenka9

Because DOTKNOUT is a reflexive verb. I am trying to think of some occurrence where it would not be and cannot think of any. Some verbs can be both reflexive and not. Most verbs are not reflexive to start with. And some are always reflexive only.

So DOTKNOUT is actually always DOTKNOUT SE.


KF2710

já se dotkl té kočky co je špatně???


Voyta
Mod

Chybí vám tam slovo "jsem", tedy "Já jsem se dotkl té kočky".


LenkaNacu

Dotkla jsem se kočky vyhodnocuje jako chybnou odpověď


ZuzanaJancickova

Proč to nemůže být "Dotkla jsem se kočky."? Angličtina přece nerozlišuje v 1. osobě rody.


Honza1972

zkusil jsem "Dotkl jsem se kocoura." Je v AJ rozdíl kočka / kocour?


4listek77

I touched the cat ...Proč ne... Já se dotkl té kočky?


Marianhuff

Nechalo by se pouzit "hladil jsem kocku". Dekuji za vysvetleni.


anilo5

Proč se nedá přeložit takto: "... té kočky", když je v originálu "....the cat"?


fZJsCfun

Dotkl jsem se kočky-člen určitý a dotkli jsme se slona člen určitý být nesmí. Vysvětlí někdo v čem je rozdíl?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.