Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I touched the cat."

Překlad:Dotkl jsem se kočky.

před 2 roky

9 komentářů


Milano3107

Proč by nemohlo být "Já se dotýkal kočky?"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

"Dotýkal" naznačuje průběh, takže by to bylo "I was touching the cat".

před 2 roky

KumoSK

Ja sem se dotknul te kocky nespravne proc

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze je 'JSEM', nikoliv 'sem'. Sem je urceni smeru

před 2 roky

mistervsteen
mistervsteen

why is there 'se'? why isn't 'Dotkl jsem kočky' right? (I am learning czech this way, so sorry for speaking english...)

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Because DOTKNOUT is a reflexive verb. I am trying to think of some occurrence where it would not be and cannot think of any. Some verbs can be both reflexive and not. Most verbs are not reflexive to start with. And some are always reflexive only.

So DOTKNOUT is actually always DOTKNOUT SE.

před 2 roky

KF2710

já se dotkl té kočky co je špatně???

před 1 rokem

Voyta
Voyta
Mod

Chybí vám tam slovo "jsem", tedy "Já jsem se dotkl té kočky".

před 1 rokem

LenkaNacu

Dotkla jsem se kočky vyhodnocuje jako chybnou odpověď

před 1 rokem