"The winter has gone."

Fordítás:Elmúlt a tél.

January 12, 2016

13 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


enkidu79

Pedig én azt hittem, "közeleg a tél" ... Winter is coming


Adrienn912857

Miért has gone? Miért nem end?


Abenhakan

The winter ended, ez is elfogadható, de az eredeti fordulat szebb.


MartonGeza

Valamint az is szebb, hogy "the winter is over"


karak74

Szó szerint: A tél elment. Mint egy kellemetlen vendég. Nyilván ez "szófordulat"-ként a fenti mondatot jelenti. Mint ahogy a "leesett a tantusz"-szal sem azt akarom mondani, hogy telefonos segítséget kértem, létrejött a kapcsolás, így a telefon elnyelte az érmémet. Továbbá, ha valakinek "Szöget üt valami a fejébe" akkor azért nem biztos, hogy a fájdalmasabb eset történt vele.


Sztankay54

Miért van a the határozott névelő a "winter " elött, mert úgy rémlik,hogy az évszakok neve elé nem tesszük ki ?


karak74

Javítson ki valaki, ha tévedek, de a következőt gondolom. Ha általánosságban beszélek róla, akkor valóban nem teszek elé the-t. Pl. Winter is cold. Nyilván, itt nem egy meghatározott télről beszélek. Viszont, ha azt mondom, hogy a tél elment (azaz elmúlt), akkor nem az összes tél múlt el. És mivel befejezett jelent használunk, nem is az öt évvel ezelőtti télről beszélek, hanem az "aktuális"-ról. Az ment el.


MZs1977

Ez fogalmazódott meg bennem is.


Abenhakan

MIndkettő jó.


johalasz46

Korábban igy tanultuk: Century is over. = az évszázadnak vége van. - Ennek mintájára: The winter is over. = a télnek vége van. - Gondolom én. - Hogy elment a tél = ez tréfás, kedves, talán választékosabb kifejezés...


ZsmbokGza

A „the”-t miota kell úgy mondani, mint a „do”-t


VasasCsaba

A tél elmúlt miert nem jó?


Ferencz762319

That is the same

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.