1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The winter has gone."

"The winter has gone."

Fordítás:A télnek vége.

January 12, 2016

11 hozzászólás


enkidu79

Pedig én azt hittem, "közeleg a tél" ... Winter is coming

September 13, 2017

Adrienn912857

Miért has gone? Miért nem end?

January 12, 2016

Abenhakan

The winter ended, ez is elfogadható, de az eredeti fordulat szebb.

January 12, 2016

MartonGeza

Valamint az is szebb, hogy "the winter is over"

February 6, 2019

karak74

Szó szerint: A tél elment. Mint egy kellemetlen vendég. Nyilván ez "szófordulat"-ként a fenti mondatot jelenti. Mint ahogy a "leesett a tantusz"-szal sem azt akarom mondani, hogy telefonos segítséget kértem, létrejött a kapcsolás, így a telefon elnyelte az érmémet. Továbbá, ha valakinek "Szöget üt valami a fejébe" akkor azért nem biztos, hogy a fájdalmasabb eset történt vele.

April 10, 2017

Sztankay54

Miért van a the határozott névelő a "winter " elött, mert úgy rémlik,hogy az évszakok neve elé nem tesszük ki ?

April 26, 2016

karak74

Javítson ki valaki, ha tévedek, de a következőt gondolom. Ha általánosságban beszélek róla, akkor valóban nem teszek elé the-t. Pl. Winter is cold. Nyilván, itt nem egy meghatározott télről beszélek. Viszont, ha azt mondom, hogy a tél elment (azaz elmúlt), akkor nem az összes tél múlt el. És mivel befejezett jelent használunk, nem is az öt évvel ezelőtti télről beszélek, hanem az "aktuális"-ról. Az ment el.

April 10, 2017

MZs1977

Ez fogalmazódott meg bennem is.

February 6, 2019

Abenhakan

MIndkettő jó.

April 26, 2016

johalasz46

Korábban igy tanultuk: Century is over. = az évszázadnak vége van. - Ennek mintájára: The winter is over. = a télnek vége van. - Gondolom én. - Hogy elment a tél = ez tréfás, kedves, talán választékosabb kifejezés...

January 17, 2018

1stNandiIsReal

Pedig mar osz van xd

October 15, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.