Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I do not have a horse."

Překlad:Já nemám koně.

před 2 roky

5 komentářů


jinkaAndsH

Prosim poradite mi? Kdy presne se to pomocne sloveso 'do' pouziva? Nekdy ve vetach je a nekdy ne, mam v tom zmatek :-(

před 2 roky

widle
widle

Používá se v záporech a v otázkách. Výjimkou je jen sloveso "to be" a pomocné sloveso "to have" (čili tam, kde význam není "mít", ale je to složitější konstrukce s dalším slovesem), u kterých se i zápor a otázka tvoří bez "do".

Tady je "have" ve svém základním významu a v záporu, takže se "do" použije.

před 2 roky

BaumideBambini

Nedává mi to smysl!

před 2 roky

AleDobrovo

Proč né I haven't a horse?

před 7 měsíci

Anglitina658388

Proč nestačí "Nemám koně"?

před 1 měsícem