1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "El document mostra el número…

"El document mostra el número del compte."

Traducción:El documento muestra el número de la cuenta.

January 19, 2016

2 comentarios

Ordenado por comentario principal

jdelatlas

número del compte o nombre del compte? tinc dubtes sobre aquesta frase

September 21, 2018

Oceanotti

El primer. En aquesta frase, ens referim al nombre d'un compte, com el seu identificatiu, no com una quantitat.

En espanyol només hi ha una paraula, número, per a una multitud d'accepcions. En català en tenim dues, nombre i número, amb significats diferents. Potser de forma aparentment una mica contradictòria per als estudiants castellanoparlants, els números (en espanyol) en general, són nombres. Número és la paraula més relacionada amb la comptabilitat, les matemàtiques i el càlcul, i s'usa per referir-se pròpiament als números i a les quantitats.

En català, un número és una expressió, representada per un nombre, que designa alguna cosa dins una sèrie o col·lecció: número del compte, número de telèfon, número de la casa on vius.

Per a evitar els barbarismes, no cal usar número en les accepcions reservades a nombre, com ara nombre primer, nombre complex, o un gran nombre d'elements. Així, no hi ha confusió possible. Per exemple, l'expressió el número vint no es pot entendre com el nombre natural que es codifica amb les xifres 2 i 0, sinó com una referència a un objecte concret (un llibre en una sèrie o un edifici en un carrer, per exemple).

(Si t'interessen els refinaments etimològics, que per descomptat queden fora de l'abast d'aquest curs, pot ser que et diverteixi llegir aquest article.)

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.