Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sie haben den Apfel."

Çeviri:Elma onlarda.

0
2 yıl önce

14 Yorum


Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

araya belirli artikel girdiğinde durum değişiyor; o zaman "haben fiili" sahiplik değil yer bildiriyor. "Ich habe den Apfel" dediğimiz zaman, elma sahibi olduğumuzdan bahsetmiyoruz. Ortada belirli bir elma var, den Apfel, bu elmanın bizde olduğunu bilgisini veriyoruz. Mesela birisi biraz önce masada bir elma vardı, ne oldu ona? diye sorarsa, bunun cevabı "Ich habe den Apfel (Elma bende)" olur. Peki belirli bir elmanın bize ait olduğunu nasıl söyleriz diye mi düşünüyorsunuz? İşte o zaman başka bir fiil kullanıyoruz "Der Apfel gehört mir" (Elma bana ait/Elma benim)

Bu arada ayni durum Ingilizce icin de gecerlidir, ayni zamanda Ingilizce ogrenenlere hatirlatma olsun

23
Cevap ver31 yıl önce

Rock_Roll

'' Sizin bir elmanız var. '' doğru değil mi ?

1
Cevap ver1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Doğru değil.

Sie haben einen Apfel. yazmışsınız -- den Apfel (belirli) değil, "bir elma" einen Apfel (belirsiz) demek.

1
Cevap ver1 yıl önce

yunusemreguven

Ya he he asu

0
Cevap ver1 yıl önce

yunusemreguven

Yeah thats true

0
Cevap ver1 yıl önce

998349
998349

Bence burada onların elması var şeklinde çevrilmeliydi

1
Cevap ver1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

O Sie haben einen Apfel bence.

2
Cevap ver1 yıl önce

Beyzaltay

Buradaki den'i İngilizcedeki hangi kelimeye benzetebiliriz?

0
Cevap ver2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"the"

3
Cevap ver2 yıl önce

humetin

Elma sizde.

0
Cevap ver3 ay önce

mizinamo
mizinamo

O da olabilir.

1
Cevap ver13 ay önce

humetin

Wer hat den Apfel ? Ich habe ihn. (Geht es ?)

0
Cevap ver3 ay önce

mizinamo
mizinamo

Ja, das geht.

1
Cevap ver13 ay önce

SoulFly973061

bu çok etkileyici bir soruydu çok beğendim ve cevaplayabilmek beni mutlu etti.

0
Cevap ver1 gün önce