1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie haben den Apfel."

"Sie haben den Apfel."

Çeviri:Elma onlarda.

January 19, 2016

16 Yorum


Selcen_Ozturk

araya belirli artikel girdiğinde durum değişiyor; o zaman "haben fiili" sahiplik değil yer bildiriyor. "Ich habe den Apfel" dediğimiz zaman, elma sahibi olduğumuzdan bahsetmiyoruz. Ortada belirli bir elma var, den Apfel, bu elmanın bizde olduğunu bilgisini veriyoruz. Mesela birisi biraz önce masada bir elma vardı, ne oldu ona? diye sorarsa, bunun cevabı "Ich habe den Apfel (Elma bende)" olur. Peki belirli bir elmanın bize ait olduğunu nasıl söyleriz diye mi düşünüyorsunuz? İşte o zaman başka bir fiil kullanıyoruz "Der Apfel gehört mir" (Elma bana ait/Elma benim)

Bu arada ayni durum Ingilizce icin de gecerlidir, ayni zamanda Ingilizce ogrenenlere hatirlatma olsun


Rock_Roll

'' Sizin bir elmanız var. '' doğru değil mi ?


mizinamo

Doğru değil.

Sie haben einen Apfel. yazmışsınız -- den Apfel (belirli) değil, "bir elma" einen Apfel (belirsiz) demek.


998349

Bence burada onların elması var şeklinde çevrilmeliydi


mizinamo

O Sie haben einen Apfel bence.


Beyzaltay

Buradaki den'i İngilizcedeki hangi kelimeye benzetebiliriz?


humetin

Wer hat den Apfel ? Ich habe ihn. (Geht es ?)


doubey5

"Elma-ları var" cevabı doğru kabul edilmeliydi. teknik olarak "elma-m var" ile "elma-ları var" arasında bir fark yok, ikisi de iyelik eki.


humetin

Sie haben einen Apfel :


cagri2641

Onların elması var doğru cevap bu olmalıydı.


kaiserterim

Elmaları var da kabul edilmelidir. "gehören" ona ait demektir, bu konuyla ilgisizdir. Burada her iki mana da doğru kabul edilmelidir.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.