"Sie haben den Apfel."

Çeviri:Elma onlarda.

January 19, 2016

15 Yorum


Selcen_Ozturk

araya belirli artikel girdiğinde durum değişiyor; o zaman "haben fiili" sahiplik değil yer bildiriyor. "Ich habe den Apfel" dediğimiz zaman, elma sahibi olduğumuzdan bahsetmiyoruz. Ortada belirli bir elma var, den Apfel, bu elmanın bizde olduğunu bilgisini veriyoruz. Mesela birisi biraz önce masada bir elma vardı, ne oldu ona? diye sorarsa, bunun cevabı "Ich habe den Apfel (Elma bende)" olur. Peki belirli bir elmanın bize ait olduğunu nasıl söyleriz diye mi düşünüyorsunuz? İşte o zaman başka bir fiil kullanıyoruz "Der Apfel gehört mir" (Elma bana ait/Elma benim)

Bu arada ayni durum Ingilizce icin de gecerlidir, ayni zamanda Ingilizce ogrenenlere hatirlatma olsun

October 30, 2016

Rock_Roll

'' Sizin bir elmanız var. '' doğru değil mi ?

October 2, 2016

mizinamo

Doğru değil.

Sie haben einen Apfel. yazmışsınız -- den Apfel (belirli) değil, "bir elma" einen Apfel (belirsiz) demek.

October 5, 2016

998349

Bence burada onların elması var şeklinde çevrilmeliydi

October 30, 2016

mizinamo

O Sie haben einen Apfel bence.

October 30, 2016

Beyzaltay

Buradaki den'i İngilizcedeki hangi kelimeye benzetebiliriz?

January 19, 2016

mizinamo

"the"

January 19, 2016

humetin

Elma sizde.

April 25, 2018

mizinamo

O da olabilir.

April 25, 2018

humetin

Wer hat den Apfel ? Ich habe ihn. (Geht es ?)

April 25, 2018

mizinamo

Ja, das geht.

April 25, 2018

doubey5

"Elma-ları var" cevabı doğru kabul edilmeliydi. teknik olarak "elma-m var" ile "elma-ları var" arasında bir fark yok, ikisi de iyelik eki.

March 4, 2019

humetin

Sie haben einen Apfel :

March 5, 2019

cagri2641

einen = bir.

September 5, 2019

cagri2641

Onların elması var doğru cevap bu olmalıydı.

September 5, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.